Spørgsmål

Svingende performance på Yousee Homeboks

Hej,
Jeg oplever meget tit drops i performance hvor streaming hakker, der kommer små udfald i diverse ting vi foretager os med nettet. Min søn brokker sig over det når han spiller online spil.
Vi har en Yousee homeboks og en 300 / 60,0 MBit forbindelse. Hastigheden falder ind imellem helt ned til 10MBit. Så vidt jeg kan se så er der tale om en Netgear C6250EMR

Jeg har ikke så meget forstand på det, men det eneste jeg kan se i eventloggen er følgende som er tilbagevendende "critical" meldinger:
- Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received
- SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
- SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync

Er der nogen som ved om det kan være disse "events" som forårsager problemerne eller er de normale?

Skal jeg have skiftet mit modem ud til noget nyere? Jeg kan se at de har fået nye Huawei modem'er. Vil det mon gøre en forskel?

1 Kommentar

Omdømme 5
Badge +7
Hej Nitnellav

Jeg kan se at du mangler svar her, så lad os lige få lavet om på dette :)

Er det noget som der opleves på en kablet eller trådløs forbindelse? Hvis kablet, så vil jeg nok overveje at kontakte vores support. Navnligt hvis globussen begynder at blinke. Så har den mistet signalet og så skal der måske en tekniker ud.

Hvis trådløst, ved du så om der køres på 5 Ghz netværk eller 2.4 Ghz? Det anbefales altid at prøve at skifte kanal på routeren, hvis der køres trådløst og der opleves udfordringer med stabiliteten.
Her ses en guide til at skifte kanal på modemmet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)