Svar

Styring af tilkoblede enheder på wifi

Jeg ville gerne kunne bestemme hvilke enheder der skal være tilkoblet mit wifi, og bestemmer hvornår eks. ungernes enheder skal være på eller ikke være på.
Er det muligt ?
icon

Bedste svar af BrianHHansen 24 februar 2014, 11:38

Nemlig! 2 WIFI netværk. En til jer voksne, og et til børnene. Men det er nok en god ide at få fat i en router der kan gå i Accesspoint mode til børnene (Slå Roouter funktionen fra), eller rent accesspoint, og i kører videre på Homeboks. Så sætter i bare den nye i netstik fra Homebox, og har så 2 netværk (2 netværksnavne, og 2 password) Hvis den ikke selv kan slukke på et forudindstillet tidspunkt, er det jo ikke sværere end at i slukker på den sikkontakt i har sat børnenes netværk i. eller sæt et tænd/sluk ur foran routeren til børnene, hvis der ikke er stikkontakter nok Glad humørikon

Det er nok også en god ide at skifte password på eksisterende TDC router, ellers kan de jo bare logge på denne. Og så også håbe på at de ikke kender naboens password til drees net Glad humørikon

Eksempel på et accesspoint (Trådløs router, uden router funktion) http://www.edbpriser.dk/access-point/tp-link-tl-wa901nd-max-range-300mbps-access-point-id-4204633.aspx?q=wa901nd Her tilkobles kun en netledning i en port, og så skal man nok også sætte den op som man vil have det med medfølgende software (Plejer man at skulle Glad humørikon ) Så er det bare at tilkoble den et tænd/sluk ur (Nok ikke ved børnene, så kan de jo bare tænde igen Glad humørikon )

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Der er sådan set et forskelligt svar til forskellige dele af dit spørgsmål.

1. Jeg har endnu ikke set en router, eller et accesspoint (Trådløs router uden router funktion Glad humørikon ) hvor du kan bestemme hvem der kan logge på hvornår, dette bliver normalt udført en logon server, der er en enhed der enten styrer hele nettet, eller bare den trådløse del af nettet, og normalt ikke en enhed der bliver brugt,eller understøttet, på private net.

2. Man kan på mange trådløse routere, eller accesspoints styre hvornår der aktivt kan logges på enheden (populært: hvornår den tænder for radioen, og man kan modtage og sende til den)

3. Jeg har endnu ikke mødt en router, eller et accesspoint, hvor man ikke kan styre hvilken enhed der kan få lov til at logge på. Dette gøres ved at alle netenheder har en unik identificering, der indtastes i router/Accesspoint, og så kan kun den, eller tilsvarende indtastede enheder, komme ind, selvom man kender kodeordet til nettet. Dette kaldes MAC filtrering (Og det har intet at gøre med Apple Glad humørikon ) Men der er selvfølgelig også veje uddenom dette, for personer der gerne VIL på et net.

Øv Trist humørikon
Dvs, at jeg er nød til enten at købe et forældre kontrol abb. eller slukke for routeren når jeg går i seng, for at få ungerne til at ligge sig til at sove :/
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Ved ikke hvor meget et forældre kontrol abo koster, men en mulig løsning kunne også være at få fat i et trådløst accesspoint (Eller en trådløs router, der kan fungere som accesspoint), hvor du kan styre hvårnår den har tændt for radioen, så man kan logge på. Give dens WIFI et andet SSID (navn), og password, (f.eks. "kids" Glad humørikon ) og så kun give børnene passwordet til dette acesspoint, og lade det slukke når det er sengetid Glad humørikon. Det kræver selvfølgelig at man skifter password til det eksisterende WIFI, og så ikke fortæller det til børnene, ellers har man ikke vundet noget Glad humørikon

Forstår jeg det rigtigt,
Jeg tager en ekstra router og sætter til via kabel gamle (tdc's) og lader ungerne gå på den i stædet for og vi voksne på den gamle ?
Altså to trådløse og to koder
Omdømme 3

Badge +3
Nemlig! 2 WIFI netværk. En til jer voksne, og et til børnene. Men det er nok en god ide at få fat i en router der kan gå i Accesspoint mode til børnene (Slå Roouter funktionen fra), eller rent accesspoint, og i kører videre på Homeboks. Så sætter i bare den nye i netstik fra Homebox, og har så 2 netværk (2 netværksnavne, og 2 password) Hvis den ikke selv kan slukke på et forudindstillet tidspunkt, er det jo ikke sværere end at i slukker på den sikkontakt i har sat børnenes netværk i. eller sæt et tænd/sluk ur foran routeren til børnene, hvis der ikke er stikkontakter nok Glad humørikon

Det er nok også en god ide at skifte password på eksisterende TDC router, ellers kan de jo bare logge på denne. Og så også håbe på at de ikke kender naboens password til drees net Glad humørikon

Eksempel på et accesspoint (Trådløs router, uden router funktion) http://www.edbpriser.dk/access-point/tp-link-tl-wa901nd-max-range-300mbps-access-point-id-4204633.aspx?q=wa901nd Her tilkobles kun en netledning i en port, og så skal man nok også sætte den op som man vil have det med medfølgende software (Plejer man at skulle Glad humørikon ) Så er det bare at tilkoble den et tænd/sluk ur (Nok ikke ved børnene, så kan de jo bare tænde igen Glad humørikon )

Super
Det må jeg prøve, har vistnok en gammel trådløs router i gemmerne :-)
Vender tilbage med resultat,( når jeg lige får fundet den Humørikon med tungefft: )
Hejsa

Ved ikke om jeg har forst[et dig rigtigt. Men jeg har tilsluttet en ASUS RT AC68U til tdc skodboksen, s[ alt min data trafik k'rer igennem den.

Og p[ den kan jeg indstille hvilke enheder, der skal have adgang til nettet og p[ hvilke tidspunkter.

Se evt. dette video klip http://www.youtube.com/watch?v=zaWfBNt3K5o . ca. 4min og 39 sek inde i klippet, kommer der noget om for;ldre kontrol. Det er s[dan det g'res p[ min router.

Mvh Steen

Omdømme 3

Badge +3
Jeg ved desværre ikke nok om hverken Hombox (Jeg har kun modem, ikke homebox) eller ASUS RT AC68U855) Hvis du kan få sluttet den router til din Homebox er det et virkeligt godt bud. men hvor godt det virker, ved jeg ikke. Den enhed jeg linkede til i mit tidligere indlæg var ikke en router, kun et accesspoint (Et stykke elektronik der lave trådet om til trådløs, men uden routerfunktion.) Hombox (og de fleste andre trådløse routere) er faktisk en sammmenbygget enhed, der indeholder: en Router, Et acesspoint, og en switch. Så jeg mente et Accsspoint, eller en router der kan laves om til et accesspoint.

Men der er indlæg i forummet der beskæftiger sig med at tilslutte egne routere til homebox. Så det må komme an på en prøve Glad humørikon Hvis det virker, har du jo sådan set klaret problemet nemt og elegant Glad humørikon

Jeg kører selv med en router, der kan sættes i Accesspoint mode, da jeg ikke kan opnå optmal placring af min DIR-855, Accesspointet/Routeren er uden børnesikrings funktion, da der ikke er børn tilstede. Det er en Jensen AIR:LINK 59300.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)