Svar

Statisk/fast ip på mobilt bredbånd


Hej,

Kunne ikke finde noget info om dette på hjemmesiden. Er det muligt, mod et månedligt gebyr, at få tilknyttet en statisk ip adresse til sit mobilt bredbånds-abonnement?

Mvh

Mads

icon

Bedste svar af YouSee Forum Bruger 1 9 March 2015, 10:47

Se original

12 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +2
Hej Mads

Det er ikke muligt på nuværende tidspunkt, men jeg vil ikke udelukke, at det bliver det en dag.

/Stefan

Hvad så med en Offentlig IP da jeg ikke får alle porte routet vider :-(

Mvh.

Allan Markussen

Omdømme 6
Badge +7
Hej AMTEK

Du vil ALTID have en offentlig IP, hvis du kan gå på Internettet. Men det er ikke altid du kan få lov til at pille ved router opsætning. Porte bliver som udgangspunkt styret af routere, men de kan også styres af udbyder.  For at finde din offentlige IP, kan du prøve denne side: http://www.myip.dk/ Dette vil være dit offentlige IP, HVOR denne IP så er (Ved dig, eller længere tilbage i hirakiet) kan jeg ikke sige. Det er afhængig af din udbyder (Nok TDC, siden du skriver her) Jeg ved ikke om de bruger Offentlige IP'er når de deler ud af Mobil Bredbånd.

Venlig Hilsen

Brian

Et TDC kommet nærmere, at tilbyde fast IP til mobilt bredbånd?

"3" tilbyder fast IP uden problemer, men da TDCs mast er meget nærmere, samtidig med at I også har en 300GB pakke (max 200GB hos 3), vil jeg skifte i det sekund, I kommer på banen. Det har varet for længe nu...

Jeg står også og mangler statisk IP. Kan ikke forwarde porte og det begrænser altså mit internet.
Har lige fået et "3" abonnement ind ad døren og det spiller bare, dog er hastigheden en del lavere...

Kom nu TDC, i kan ikke være de bedste og største hvis i ikke engang kan lave dette til jeres kunder. 3 laver nu denne service helt gratis!!
Mobil bredbånd fast ip adresse hvad er status ???
Omdømme 7
Badge +9
Der er mangel på V4 adresser. Jeg tror derfor ikke der vil ske noget før Yousee vil tilbyde V6 adresser.

Hej AMTEK

Du vil ALTID have en offentlig IP, hvis du kan gå på Internettet. Men det er ikke altid du kan få lov til at pille ved router opsætning. Porte bliver som udgangspunkt styret af routere, men de kan også styres af udbyder.  For at finde din offentlige IP, kan du prøve denne side: http://www.myip.dk/ Dette vil være dit offentlige IP, HVOR denne IP så er (Ved dig, eller længere tilbage i hirakiet) kan jeg ikke sige. Det er afhængig af din udbyder (Nok TDC, siden du skriver her) Jeg ved ikke om de bruger Offentlige IP'er når de deler ud af Mobil Bredbånd.

Venlig Hilsen

Brian
 

Aaah. Med NAT på Yousees netværk kan du sagtens nå enhver offentlig tilgængelig side, men du behøver absolut ikke en offentlig IP.

Omdømme 7
Badge +9

Man er nødt til at have en del af en offentlig adresse til rådighed, ellers kan der ikke kommunikeres på internettet.

Man er nødt til at have en del af en offentlig adresse til rådighed, ellers kan der ikke kommunikeres på internettet.

Vi skal lige skille pærer og bananer ad.

Det er rigtigt at du som slutbruger er nødt til at have en exit node med en public address. Men det gør ikke lige netop SLUTBRUGERENS IP adresse til offentlig. Den offentlige IP adresse er på ydersiden af en router eller border gateway hvor bagsiden er et eller flere subnets i en klasse A, B eller C privat adresse range. Derfor er det det delte NETVÆRK der har en offentlig IP adresse. På disse adresse ranges er der mere end én slutbruger, hvorfor alle disse slutbrugere deler den samme offentlige adresse. Så i kontekst af det der spørges og debatteres, så er det ikke korrekt at slutbrugeren skal have en offentlig IP for at kunne ramme Internettet. Den netværkstopologi han er en del af, skal i sidste led være med exit på et public link med en public address. Men der er intet til hinder for at slutbrugeren er enddog tiende jump på den “rejse” førend IP adressen er public.

Omdømme 6
Badge +8

@YouSee Forum har i en update på denne tråd.. nu når 5G routeren bliver mere og mere udbredt og jo også kan være et alternativ til fiber.

Det er muligt, at få fast ip adresse hos youSee som erhverv, men hvad med privatkunder, kommer det? eller er der planer om det..

youSee → Fast ip-adresse på mobilt bredbånd - TDC Erhverv - TDC Erhverv

3 → 3Business | Internet - Fremtidens internet er trådløst

 

Omdømme 6
Badge +8

Bump i tråden @Kasper 

Besvar