Standardgateway er ikke tilgængelig

• kcl
  • Deltager
  • 3 kommentarer
Jeg har TDC Home Trio. Jeg har trådløs forbindelse til mine 2 pc'ere. Den ene er en gammel stationær som kører Windows XP, og der er aldrig problemer. Den anden er en bærbar med windows 8, og den er godt nok ved at gøre mig gråhåret. Den mister forbindelsen til nettet konstant. Når jeg så sætter den til at løse problemer med forbindelsen, skriver den efterfølgende: Standardgateway er ikke tilgængelig. Er der nogen her, der kan hjælpe med en løsning på problemet?

7 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

Standardgateway er din router og det er formentlig fordi din pc ikke kan finde den, hvilket tyder på at du enten er for langt væk fra routeren/access point eller der er for meget forstyrrelse i dit område.

Der er en hel del der melder at det trådløse netværk som TDC's homebox laver ikke er synderligt stabilt eller langt rækkende, så det kan være det også er dit problem, hvilket kan løses med et andet access point og så slå det trådløse netværk fra i TDC homeboxen...

Men det kan også være det er fordi der er mange netværks i området der forstyrre dit netværk.

Hvis du kan se mange andre netværks i listen over tilgængelige netværks på din pc så vil jeg anbefale dig at prøve et program som Inssider (Download) der er 5 dages prøve i det. Med det program kan du se hvilken kanal dit eget og andre netværks i nærheden og så kan du se om de ligger på samme kanal som dit netværk, hvis det er tilfældet så kan du flytte dit netværk til en kanal der er mindre brugt og derved få mere stabilitet...

På billedet her under kan du se at der er en masse netværk og hvilken kanal de er på, dit netværk er makeret med fed (husker jeg) og ellers kan du kende det på navnet...

Skal du bruge hjælp til at flyttet netværket til en anden kanal må du lige skriv så er der en der kan enten lave en guide eller henvise til en...

Jeg forstår det ikke helt, for min stationære pc står i et andet lokale end TDCs box, mens jeg sidder i samme rum som boxen står i, når jeg bruger den bærbare. Jeg synes ikke, jeg får vist andre netværk i nærheden.

Jeg bor ude på landet, hvor der er lidt langt til naboerne.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

Det er jo meget underligt så...

prøv engang og sæt en statisk ip på din bærbar med ip til router og dns, som vist på dette billede...

forbind til netværket og bare ignorer til en start at den siger den ikke har internet eller andet fejl, så længe den er forbundet til netværket så er det godt nok.

Du åbner egenskaber for dine netkort, og der vælger du dit trådløse netkort og højreklikker og vælger engenskaber og så i for du det lille vindue vist til venstre frem og trykker på IPv4, enten dobbelt klik eller vælg og tryk egenskaber.

Så kommer vinduet vist til højre frem og der vælger du så brug følgende IP adresser:

og skriver en ip adresse, eks 192.168.1.150 eller en anden som du ved ikke er i brug af andet udstyr

og i subnet maske skriver 255.255.255.0

og i default gateway skriver du IP adressen til din router eks. 192.168.1.1 hvis du ikke har lavet den om.

og under dns lader du den til en start stå til auto, som vist nederst på billedet til højre..

så tykker du ok til begge vinduer og ser om det hjælper på det som et forsøg på at fejl finde...

Jeg har nu prøvet at følge din løsning. Men når jeg markerer brug følgende IP-adresse, så ændrer den også forneden, så skal jeg også indtaste adresse til DNS server, så kan den ikke få lov til at stå til automatisk.

Og jeg er på ukendt område her.

Omdømme 2

Okay så prøv til en start at brug 8.8.8.8 og 8.8.4.4 i DNS det er googles DNS servere som alle kan bruge...
Jeg har fulgt dine anvisninger, men problemet er der stadig.

Jeg tænker så, kan det være netværkstkortet i pc 'eren det er galt med? Kan man forestille sig, at det kan hjælpe at købe og montere et USB-netværkskort ligesom det der sidder i den stationære?

Omdømme 2

hvis du har et usb netkort du kan teste med ville jeg prøve det, for det kan jo godt være det der er indbygget er defekt. Men der er jo ingen garanti for at det hjælper, så inden du bruger penge på et, så hør dig omkring i din omgangskreds om der er en der har et du kan låne, det ville jo være dumt at købe et for så at finde ud af det ingen forskel gør...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)