Slip af med Homebox, VLAN-konfiguration mm.

Hej

Jeg har uheldigvis fået en TDC Homebox sammen med min TDC HomeTrio fiber forbindelse. Den vil jeg gerne slippe af med, da den er defekt på så mange måder.

Derfor har jeg indtil nu slukket for WiFi i den, det virkede alligevel rigtig dårligt og sat mit eget access point op i stedet. Det hjalp en del, men jeg vil gerne undgå at køre NAT, DNS og DHCP på Homeboxen.

Derfor har jeg spurgt TDC (supporten) hvlike VLAN der skal mappes hvorhen for at jeg kan smide HomeBoxen på loftet indtil jeg finder en alternativ ISP. Det kunne/ville de ikke svare på. Derfor har jeg forsøgt mig med at smide en Microtik switch ind mellem media converteren og HomeBoxen, og det virker også fint i ca. 5 minutter hvorefter mit TV-signal forsvinder. Det er formentlig noget IGMP der ikke bliver forwardet rigtigt, men jeg er ikke sikker.

Så, hvordan kommer jeg videre? Er der nogen her på linjen, som har haft held til at slippe af med HomeBoxen? Telefon-signalet er ligegyldigt, det bruger jeg ikke alligevel, men jeg vil have TV og internet.

En af de mange TDC-medarbejdere jeg har talt med siden jeg blev kunde hos TDC for 2-3 måneder siden  forklarede mig at jeg ikke kunne slippe for at betale for telefoni fordi det skulle bruges som bærelinje (på fiber, not likely).

Med venlig hilsen

Jacob

Ingen kommentarer

Ingen kommentarer

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$