Svar

Skift til 300 Mbit/s (kun 11n) på TDC HomeBox

Forøsger at konfigurere mit netværk så det kun kører 11n for at øge hastighed og rækkevidde, men i konfig-menuen kan jeg ikke vælge "kun 11n" - nogen der kan hjælpe med en forklaring?

Vh

Michael

icon

Bedste svar af Michaelras 17 marts 2014, 16:58

Tak for svar. Lyder rigtigt at løsningen måske er at finde en anden (bedre) router (burde jo ikke være uoverkommeligt at den skulle kunne række 12 meter kun "afbrudt" af 2 trævægge!).

Baggrunden for at jeg fandt på det med "kun 11n" var, at der på http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23705 står, at det var muligt - men muligheden findes så alligevel ikke når man åbner konfigureringsvinduet. 

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

Det er ikke muligt at vælge kun 802.11n da det vil gøre at alle enheder der ikke har 802.11n ikke kan oprette forbindelse, så derfor kan man ikke slå den fra som sådan...

Nogle routere kan man lave separate netværks med eget SSID som eks kun køre 5Ghz eller 2.4Ghz, den slags kan man som regel sætte til at de separate netværks skal være eks 802.11n/a og 802.11b/g men det er sjældent man kan slå alle de andre standarter fra og kun have 802.11n, det er også for at øge brugernes oplevelse da en enhed der understøtter 802.11n også understøtter 802.11a/b/g og i det tilfælde der er for dårligt signal via 802.11n så skifter netkortet automatisk til en af de andre typer så man ikke mister forbindelse...

Din enheder (PC, smartphone osv.) vil automatisk vælge den højeste mulige hastighed, så gør den ikke allerede det så er det fordi der ikke er godt nok signal, eks for meget forstyrrelser fra andet elektronisk udstyr.

På min Apple Airport Extreme så kan hastigheden godt svinge mellem 80mbit til 300mbit alt efter hvor jeg befinder mig henne i huset. Men der er en del der har brokket sig over TDCs homebox så måske du skulle finde en anden router eller access point og sætte efter homeboxen og så slå homeboxens trådløse net fra...
Der er sikkert nogle der kan komme med gode anbefalinger til et godt access point eller router der kan bruges sammen med TDCs homebox... Glad humørikon
Tak for svar. Lyder rigtigt at løsningen måske er at finde en anden (bedre) router (burde jo ikke være uoverkommeligt at den skulle kunne række 12 meter kun "afbrudt" af 2 trævægge!).

Baggrunden for at jeg fandt på det med "kun 11n" var, at der på http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23705 står, at det var muligt - men muligheden findes så alligevel ikke når man åbner konfigureringsvinduet. 

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

Det er fordi det er den gamle homebox type1 mener jeg den kaldes...
Den nyeste type2 som de fleste har, skulle selv skifte så en klient har den mest optimale forbindelse... selv om den ikke er super til det, om det er software eller hardware ved jeg ikke, men mange ink. mig selv har bedre oplevelser ved at bruge en anden router/access point til den trådløse del... jeg kan fange mit netværk små 100m fra der hvor det står i mit hus på min iphone, mens med homeboxen kunne det kun række 10-15 meter...
Løsningen må være en anden router - tak for hjælpen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)