Skift TDC Homebox til modem?

Hej TDC.

Jeg har forsøgt at ringe til jeres support et par gange for at få forwarded alle mine porte til min egen router, efter et par gange må jeg sige at hjælpen ikke er at hente dér.

TDC Homebox'en virker til ikke at kunne finde ud af at forwarde alle porte, fandt en tråd fra nogle år siden (/t5/Bredb%C3%A5nd/%C3%85bning-af-porte-i-TDC-HomeBox/td-p/105282) hvor det viste sig at kunden kunne få tilsendt et modem frem for hans Homebox, jeg bruger ikke Homeboxen til andet end at sende internet vidre, samle støv og fra tid til anden crashe og ellers ikke altid ville sende porte vidre til min anden router.

Er der nogen måde jeg kan få tilsendt et modem på?

-Martin

4 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Helt har modtaget fra andre medlemmer.

Hej PandaHome.

Hvad er det for porte du mangler ?

Mvh

/

Hejsa

Havde selv problemer med dobbelt nat, da jeg havde en homebox.

Ringede så til tdc hotline og brokkede mig, samt fortalte at jeg herinde havde fået at vide. At der var nogen herinde, der havde fået skiftet deres homebox ud med et modem.

Der var der så en venlig medarbejder, der lige ville undersøge sagen for mig. 5 min efter ringede han og sagde der ville blive sendt et modem til mig senere på dagen :-)

Du kan også prøve at gå ned i din lokale tdc butik, og spørge om de evt har nogen på lager. Det har de nemlig også nogen gange.

En ting du dog skal være opmærksom på ved skift til modem, er at der skal laves et eller andet om på din forbindelse. (Ikke tekniker besøg, og heller ikke noget du selv kan gøre)

Jeg gik i 3 dage uden at mit net virkede med det nye modem. Kontaktede kundeservice flere gange, og fortalte dem, at jeg også herinde havde læst, at der skulle laves noget om på forbindelsen før det virkede.

Det påstod kundeservice hårdnakket at det skulle der ikke. Men til sidst fejlmeldte de så min linie. Og så ringede der en rigtig flink tekniker, og sagde jeg skam havde helt ret. Der skulle lige ændres et eller andet på linien, og at det nu skulle virke :-)

Jeg satte modem og egen router til, og bingo nu fungere det hele perfekt :-) Så jeg er en rigtig glad mand uden Homebox med dertil hørende dobbelt nat.

Mvh Steen

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Helt har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa.

Hvad er det for systemer I kører når I bruger eller har behov for eget modem og egen router ?  

Er det specielle servere med behov for routing og firewalls der kan sikre trafikken mellem maskinerne ? Her kommer Homeboksen nemlig helt klart til kort - der er ikke meget man kan pille ved - øv.

mvh

/

Hej Helt

Jeg havde såmænd ikke de vilde ting jeg skulle køre med

Grunden til at jeg i første omgang skulle/ville køre med egen router, var at jeg efter at have fået homebox, havde fået store problemer med stabiliteten på mit Sonos setup. Hvilket jeg så fik at vide af Hifi-klubben skyldtes Homebox´n, så jeg skulle sætte min egen router til. Efter jeg så gjorde det kørte mit Sonos perfekt igen.

Men så havde jeg til gengæld problemer med moderat og strict nat på Xboxlive. Til trods for at jeg på homebox´n havde slået upnp fra, sat firewall til lavest og en dmz til min egen routers ip. Derudover havde jeg på egen router portforwarded de porte som xbox kræver. Men lige lidt hjalp det.

Men efter at have fået modem kører det hele perfekt Blinkende humørikon

Mvh

Steen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8