Skift af browser.

• Deltager
  • 9 kommentarer
Jeg har i mange år været tilsluttet Explore-browser, men snart kan denne desværre ikke opdateres på mit Vista-styresystem. Jeg har derfor fået installeret Google Chrom som standard browser. Men i løbet af året vil heller ikke Google Chrome automatisk kunne opdateres på mit eksisterende styresystem.

Jeg har dog læst, at Google Chrom vil kunne opdateres manuelt, når det er nødvendigt og endda efter en påmindelse om dette. Er det korrekt forstået?

Med venlig hilsen

Erik Westergaard.

2 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Anneca har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Erik

Jeg har søgt lidt på emnet, og det tyder vist desværre på, at der med virkning her fra 1. april 2016 definitivt ikke kommer flere system- og sikkerhedsopdateringer til Google Chrome på Vista - heller ikke manuelle. Kan du huske, hvor du har læst, at det skulle være muligt at opdatere manuelt?
Chrome vil dog fortsat fungere på Vista, men altså uden vigtige opdateringer.

Jeg kan se, at andre brugere, der er stødt på samme udfordring som dig, anbefales at skifte til en anden browser, Mozilla Firefox, der angiveligt ikke har nogen planer om at stoppe deres support til Vista lige med det samme.
Du kan jo evt. prøve at kigge på Firefox her.

Og: Support til Firefox på Vista

Det er selvfølgelig ærgerligt at skulle skifte browser igen, når du lige har fået Chrome, men Firefox er et udmærket alternativ, og så skulle du i hvert fald være sikret opdateringer til Vista et stykke tid endnu. Glad humørikon

M.v.h.
Annelise

Hej Annelise. 

Tusind tak for dit hurtige svar. Jeg har i de sidste dage brugt rigtig megen tid med at undersøge eventuelle løsninger på problemet, og jeg kan derfor slet ikke huske, hvor jeg har læst om dette med manuelle opdateringer. Jeg ser mig derfor nødsaget til at anskaffe en ny computer, som så forhåbentligt kan virke nogle år. Det vil give mig fred i sjælen navnlig da jeg ikke er særlig computer-kyndig.

Med venlig hilsen Erik.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P