Sikkerhedspakken!

• Deltager
  • 0 kommentarer
Hvorfor skal jeg installere ny sikkrhedspakke, når jeg først skal godkende betingerlserne med bl.a. denne:

1. Du accepterer hermed, at Softwaren ikke yder beskyttelse mod virus. Adgang til filer sker under eget ansvar og på egen risiko. Du friholder hermed således F-Secure og F-Secures distributører fra ethvert ansvar, der måtte opstå direkte eller indirekte som følge af lagring og/eller deling af inficerede filer, og du forpligter dig til at informere eventuelle gæster om dette.

1 Kommentar

Hej EgonR

Det er faktisk en rigtig god tråd du har startet her. Jeg vil gerne forsøge at svare, men det bliver ud fra den ringe kendskab jeg har til antivirusprogrammer.

Vi skal godkende betingelserne fordi Sikkerhedspakken er et stykke software der ikke selv kan tænke.

Sikkerheds pakken gør kun det den er programeret til. Når der kommer sikkerhedsopdatering til sikkerhedspakken, er det vores ansvar at sætte indstillibgerne til at disse opdateringen bliver hentet. Det er også vores ansvar at bruge godkendte programmer og at holde disse opdateret. 

Hvilket dette program er suverent til at gøre: Secunia PSI (Personal Software Inspector) Du kan læse om dem her: /t5/Snik-snak/Opdateringspogrammet-Heimdal-Agenten/m-p/59889/highlight/true#M1981

Hvis jeg er inde på en tvivlsom webside og jeg gerne vil downloade et program, er det ikke sikkert at mit sikkerhedsprogram kender lige nøjagtigt det jeg gerne vil installere. Jeg vil bare have det program og jeg klikker ja til at indstallere det. Det kan godt være at informationerne i sikkerhedspakken fortæller mig, at det er en usikker side eller et usikkert program, men i sidste ende er det mig der bestemmer om det skal indstalleres eller ikke.

Der er formodentlig mange andre gode grunde til at vi skal godkende sådanne betingelser. Dette er bare hvad jeg sådan lige kan komme på. Hvis andre med mere teknisk viden vil suplere synes jeg det kunne være rigtig rart, da vi så havde en tråd at kunne henvise til.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)