Sikkerhedsnøgle

Jeg har tdc bredbånd (tidl. hed det vist webspeed) og et almindeligt netgear modem. Jeg har fået ny bærbar og vil gerne oprette forbindelse til netværket. Jeg har allerede en bærbar med velfungerende trådløs forbindelse og også en stationær med forbindelse via kabel.

Jeg har mistet min sikkerhedsnøgle. Jeg har ikke modem eller andet med klistermærke i bunden, ej heller en opstarts cd. Kan ikke finde den i hvert fald. Mit spørgsmål er egentligt om jeg kun kan få oplyst min sikkerhedsnøgle ved personlig kontakt til kundeservice eller om jeg på den bærbare med fungerende trådløst internet kan aflæse sikkerhedsnøglen et sted. Har forsøgt at lede lidt men uden held.

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Et elelr andet sted på den er der sikkert et hul der er 1-2 mm i diameter. Find et eller andet der kan gå i hullet - og tryk ned. Man kan normalt mæke at man trykker på en kontakt.

Nu resetter routeren. Det kan tage et stykke tid - måske helt op til en halv time hvis det også giver sig til at hente opdateringer osv.

Nu har du så slettet ALT - incl password til netværket. Så er det bare at starte forfra på alle computere.

God arbejdslyst :-)

Vh

Peter

Hej Peter,

Tak for dit svar.

Nu er det ikke for at være besværlig Glad humørikon, men forstår jeg dig ret, når du siger at hvis jeg resetter min router får jeg selv mulighed for at formulere en ny sikkerhedsnøgle, så mit trådløse netværk er sikkert? - og således får jeg kendskab til sikkerhedsnøglen.  

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej jaholm

Når du resetter routeren, går den tilbage til fabriksindstillingerne.

Du skal derefter forbinde pc'en til routeren med et netværkskabel og gå ind i router-indstillingerne ved brug af det brugernavn og password, som fremgår af brugsanvisningen.

Herefter kan du ændre indstillingerne (herunder sikkerhedsnøglen) for det trådløse netværk og evt. også brugernavn og password for selve routeren.

Mvh Stephen 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P