Spørgsmål

Setup af Ubquity USG, AP og switch har ikke internet

• Deltager
  • 2 kommentarer
Hej forum

Jeg har købt mig en UniFi Security Gateway, UniFi Switch 8 og et UniFi AP AC LR da jeg ønsker min egen router så jeg bedre kan styre mit netværk. Normalt har jeg okay styr på port forwarding osv. men jeg har simpelthen ikke kunne få det til at køre endnu.

Mit setup er som billedet viser:

Jeg har en hvid Homebox Sagemcom router fra Yousee som virker fint. Den har jeg for nyligt nulstillet så den er klar til opsætning. I den har jeg slukket for WIFI delen.
I en af de gule udgange sætter jeg i min USG router's WAN port. I min USG kører jeg stå LAN udgangen hen i min switch og i min switch kører jeg i port 8 med POE hen til mit accesspoint.

Jeg har fået "adopted" Ubquity udstyret via at sætte en bærbar med stik til Homeboxen så jeg nu kan styre tingene i Unifi controller interfacet. Så langt så godt. Mit problem er at at min USG aldrig får noget internet fra Homeboxen, og jeg ved ikke hvorfor. Jeg har prøvet diverse tips fra forumet herinde uden held.

Jeg tænker mit problem er at min Homebox mangler at finde ud af jeg har min egen router. Jeg tænker derfor om det ikke en netværks ekspert der lige kan peje på hvad jeg gør galt.
Jeg har også forsøgt at resevere ip adressen 192.168.1.2 til min USG og det kan den sagtens, men det er jeg gået vær fra igen da min USg stadig ikke havde net forbindelse.

Min oprindelige plan er at alt i huset skulle få net via min USG via 2-3 switches i huset. Måske sådan at alt udstyret lå på ip 192.168.2.xxx og Homeboxen's gule udgang var på 192.168.1.xxx. Men det ved jeg ikke om er vigtigt. Jeg skal hvertfal kunne se hvilke router netværk jeg er på.

Alternativt ville det være fedt at snakke med en frivillig hjælpe over tlf da Yousee jo ikke hjælper med sådan nogle problemer.

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Så vidt jeg husker skal din USG sættes i DMZ. Denne tråd leder dig måske på rette vej: https://forum.yousee.dk/dsl-homebox-28/dmz-og-portforwarding-70233
Hvis jeg forstår den du henviser til korrekt, så skal jeg slå DHCP fra på min Homebox og sætte dens ip til at være noget andet end 192.168.1.1, f.eks. 192.168.2.1? Sådan at min USG får den normale ip 192.168.1.1? Eller kan du uddybe?
Omdømme 7
Badge +7
Jeg har ikke rodet med Homebox, men husker flere tråde om egen router i DMZ.
Jeg har fået hul igennem nu ved at sætte på ændre Yousee routeren så den kører med ip 192.168.2.1. Dertil har jeg så givet min USG en reseveret ip (192.168.2.10) på routeren så den ikke skifter.
Jeg har også aktiveret DMZ yousee routeren og peget på min USG router som har ip 192.168.2.10.

Jeg er dog usikker på om UPnP IGD stadig skal være aktiveret?

Nå men nu næste problem. Mit TDC Tv virker nu ikke mere da det køre via min USG --> Switch. Jeg får et billede af en kanal i 5-10 sekunder og så siger den fejl, og at den har mistet signalet. Har snakket med supporten som siger at man SKAL køre via deres egen router, ellers virker det ikke. Men kan det virkelig være rigtigt?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)