Samsung smart tv tilslutning til trådløst netværk.

Hej

Jeg har købt et Samsung Smart TV og i forbindelse med dette kan jeg se film sport m.m. på Viaplay - i kraft af den app. som sidder i tv'et.

Problemet er, at billedkvaliteten - selv på HD film - er meget svingende også under filmen.

Hastighedstest viser ca. 8,3 Mbit ind ca. 1,0 ud.

Andre der har disse problemer? Det må i min optik være WiFi forbindelsen der er for dårlig?

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Du har helt ret. WiFi er ikke optimal til streaming. Jeg har også et samsung TV, og jeg bruger den trådede forbindelse til TV'et. Det er betydelig mere stabil, og jeg har ikke noget problem med at streame HD (1080P) fra Netflix via trådet netforbindelse. Det samme gør sig gældende for Viaplay, eller HBO Nordic, eller hvad nu alle de streaming apps hedder Glad humørikon Streaming skal helst have et jævnt dataflow. Og det er svært på WiFi, især hvis der er andre enheder på, eller enheden ligger lidt væk fra den trådløse router, eller der er mange der bruger samme frekvens, eller hvis der kører en dårligt afskærmet knallert forbi udenfor, eller.., eller.., Der er virkelig mange faktorer der spiller ind på WiFi kvaliteten, og kan skabe afbrydelser, eller dårlig forbindelse.

Tak for svaret.

Betyder dette, at hastigheden i forbindelsen er uden betydning? Vil en 20 Mbit f.eks. afhjælpe nogle af problemerne.?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Hvis du fortsat kører WiFi til dit Tv, så vil en 20Mbit linje ikke hjælpe (For den sags skyld heller ikke 100MBit, hvis det var muligt Glad humørikon ). Det er ikke så meget din linjehastighed, som dit interne system der betyder noget. Jeg har 8,5 Mbit ned og 1,6 Mbit op. (effektiv hastighed målt med TDC hastighedstest) Jeg kan se Netflix med 1080P HD uden at den hakker, og kan samtidig surfe på nettet og se en Youtube Video i 1080P HD med den hastighed, kablet. Da jeg prøvede at køre YouTube med WiFi på den bærbare, Hakkede den 1080P Youtube video (TV'et med Netflix hakkede ikke). Jeg skiftede til kablet netværk i den bærbare, og 1080P Youtube var uden noget som helst hak igen, samtidg med TV'et stadig kørte komplet uden hak. Men som jeg skrev det kræver noget af det interne system. Jeg er så heldig at jeg ikke har en homebox, men kun et modem, og har selv kunnet lave mit interne system. Det kræver så en God hurtig router, der kan klare den hastighed du har (Homebox kan godt bruges til netflix). Og evt. en switch der også kan følge med. Det vigtigste er at TV'et har adgang til en jævn forsyning af data (=trådet netværk).

Tak for hurtig reaktion og svar. Jeg bliver jo klogere og klogere;-) Jeg lader tråden stå åben lidt endnu. Må lige prøve en ledningsmæssig opkobling.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)