Spørgsmål

Router Sagemcom (Yousee Homebox 4) reagerer ikke på IP 192.168.1.1

Jeg forsøger at få kontakt til routeren for at skifte kanal, men den vil ganske enkelt ikke svare på den IP 192.168.1.1 som er oplyst i papirer og på youse.dk. Jeg har forsøgt med kabel, med wifi og med computer, telefon og iPad uden held. Internettet virker når netværkskablet er sat i, så der er hul igennem. Any clues anyone?
Mange tak på forhånd og godt nytår!

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Kan der ikke skiftes inde på mit You See, lige som man kan med et Coax modem.??
Hej Radiomanden,
Måske - men det er en firmaforbindelse, så jeg kan ikke logge ind selv da jeg ikke har brugerid. Måske er det derfor, routeren ikke lader mig logge på - selvom det ikke umiddelbart giver mening.
Har i mellemtiden også prøvet at fjerne proxy etc. uden held.
VH Finn
Badge
Har samme udfordring. Kan ikke længere logge ind via 192.168.1.1.

Plejer ikke at være noget problem. Har prøvet at reboote router men uden succes.

Hunfin skrev:

Jeg forsøger at få kontakt til routeren for at skifte kanal, men den vil ganske enkelt ikke svare på den IP 192.168.1.1 som er oplyst i papirer og på youse.dk. Jeg har forsøgt med kabel, med wifi og med computer, telefon og iPad uden held. Internettet virker når netværkskablet er sat i, så der er hul igennem. Any clues anyone?
Mange tak på forhånd og godt nytår!

Omdømme 7
Badge +7
Har I prøvet at nulstille jeres routere? Brugernavn og password plejer at stå på en label i bunden af routeren. En nulstilling bør også sætte ændrede brugernavne og password til de oprindelige.
https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/genstart-homebox-4
https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/indstillinger-og-sikkerhed/log-paa-homebox/log-paa-yousee-homebox-hvid
Omdømme 4
Badge +6
Har I fået det til at lykkedes?

Stefan, YouSee Forum Team
I skal være opmærksomme på, at hvis der er tale om en firmaopkobling, så kan login proceduren på jeres router være en anden end den I er vant til.
Selvom I har en Hvid/Sort Sagem boks, så kan I ikke tilgå jeres router med den sædvanlige 192.168.1.1, da denne metode ikke anvendes ved firmaopkoblinger (TDC Erhverv)

Afhængig af den konfigurering I har, skal I anvende dette link istedet: tts.tdc.dk, når I vil lave ændringer.
Ofte får/har I "kun" adgang til at ændre navnet på jeres trådløse netværk samt den trådløse kanal.

Hvis I skal have den fulde adgang, skal I bede om at få en "Open GUI" adgang (muligvis gennem jeres arbejdsgiver), da I ellers ikke kan ændre så meget andet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)