Router på Homebox

• Deltager
  • 5 kommentarer
Jeg har sat en access point op i kælderen fra min homebox. Fra mit access point har jeg lan kabler videre til pc, ps3, og tdc tv (multirum). Trådløs virker perfekt og hastigheden er i top. Jeg kan uden problem skifte wifi signal mellem homebox og acess point når man går rundt i huset. Dog når jeg så tænder for mit tv (sat i via access point) mister jeg alt trådløs i kælderen (fra mit access point). Når jeg slukker for mit tdc tv box så virker wifi igen normalt. Så fejlen skyldes helt sikkert at tv boksen giver en form for konflikt. Er der nogen der har en ide til at løse det her problem? Jeg synes jeg har prøvet alt. Tak

12 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Din forbindelse fra Homebox til Accesspoint, er det kabel, eller via Wifi?

Den er sat op via kabel trukket gennem huset for at sikre optimal forbindelse mellem de to. Accesspoint har slukket dhcp, ip nr uden for homebox rangen etc. Synes det er ekstrem spøjst fejl.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hvis din TDC TV boks er tilsluttet via WiFi, så se mit svar i denne tråd: /t5/Bredb%C3%A5nd/HomeBox-gt-Time-Capsule-gt-Digitalmodtager-gt-WiFi-problemer/td-p/143945 jeg er sikker på at det er samme fejl ved dig Glad humørikon

Desværre nej, men tak for dit svar. 1) Jeg har fiber (50 MB) så der er rigeligt plads til at se tv med SD kanaler 2) TV boks er forbundet med ledning. 3) Access box i kælder er også forbundet med ledning til Homebox

Jeg er stadig blank. Alt virker super når Homebox er slukket. Konflikter? Måske skulle skifte kanalen så der er 2 forskellige kanaler de kører på?

Omdømme 3

Badge +3
Hvis du har 2 forskellige accespoint (f.eks. Homeboks, og eksternt acceespoint tilsluttet med ledning til Homebox) så skal de ALTID køre på forskellig kanaler, hvis de overlapper hinanden med dækning, selv meget svag dækning. Det er som med en Walkie talkie, Hvis der er flere der snakker på samme kanal er det svært at forså hinanden. (Husk også at tænke på evt. naboers WiFi kanaler Glad humørikon )

Hvis du kigger på kanaler så husk at der skal være MINDST 2 kanaler mellem de to accesspoints på 2,4 Ghz (f.eks. Kanal 1, 5,9 og så 12) hvis muligt. Det er noget anderledes hvis du kører på 5 Ghz.

Hvis du kører med Android telefon, så hent Appen WiFi Analyzer, lavet af Farproc. Den kan hjælpe med at se hvad der er på der forskellige kanaler Glad humørikon

Husk også at tage i betragtning at det kan være en defekt i et kabbel. Et netværks kabel må ikke "knækkes" 90 grader. Den skal trækkes i en blød bue, ellers kan der opstå forstyrelser. og se efter om kablet evt. er skadet, da kabler heller ikke har godt af at blive "knibet" sammen (Trykket). Det er jo nå der kommer meget trafik (TDC TVboks) at det går galt.

Desværre har jeg stadig det samme problem. Har prøvet alt med at skifte kanaler etc. Ledningerne er også fine.

Måske er der andre der imellemtiden har oplevet noget ligende?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Du er sikkert havnet i "et støjproblem".

Har du mulighed for at prøve med et andet TV.??

Jeg har selv haft en lignende oplevelse.
Her var det en oplader til en bærbar pc der var årsagen.
Når den blev tændt,forsvandt signalet til Multiroom via Homeplug.

Fjernsynets strømforsyning kan måske have samme virkning hos dig??.
Læs sidste afsnit i :

http://www.computerworld.dk/art/231442/langtsomt-internet-der-er-nok-ogsaa-stoej-paa-din- linje#xpVTx83DFL1FHXvH.99

Venlig hilsen
    Trumle.

Hej Trumle

Tak for dit input. Det sjove er at jeg HAR wifi når TV boksen er på standby. Så snart man vækker den fra standby så forsvinder WIFI (men LAN ledning til PC og PS3 forsætter også uden problmer)

Jeg var så heldig at jeg havde en anden TV boks - skiftet alle kabler - isoleret problemet kun til TDC boksen (slukket andet "støj") og ..... stadig. Så snart man går fra standby til "grønt" tv så forsvinder signalet.

Har også ændret kanalen på mit access point 4 kanaler fra hinanden.

Håber evt der er andre der har nogen gode ider? Tænker lidt på om der er en DHCP funktion inden i selve TDC multirum kassen....

MVH
MEGDK

Hej,

jeg har nøjagtigt samme problem, og har testet med 3 forskellige acces points, og to Home Boxe.

Resultatet er det samme - så snart jeg tænder for Home boxen, så virker Wifi ikke længere på mit acces point.

Jeg er derfor af samme opfattelse at problemet må ligge i Home Boxen, og den kan man vel ikke ændre, eller kan man ?

Det lyder som om at du har et støjproblem, ellers er der en hardware fejl i din router. 

Du skriver at det er access point, du har i kælderen, men det lyder som en router, hvor du har slået dhcp fra. Et access point, er bare en trådløs radio som er passiv, som heller ej har stik.

Men det kan som sagt, også være ødelagte ledninger, eller bare en dårlig kvalitet, som får din router til at slå ud.

Mvh Kristoffer

Gundorph

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen MEGDK.

Et spørgsmål for at udelukke "lidt støjkilder" :

Kablet- "trukket gennem huset for optimal forbindelse"--?
Løber det sammen med/i nærheden af andre kabler/ledninger i en kanal eller lignende?
Et langt netkabel har store muligheder for at "samle støj".
Lysstofrør/glimtænder,strøm til overvågning,,ur i et komfur/mikroovn,,ja -selv en defekt

sparepære kan drille.
Har du prøvet at flytte "det hele" op i stuen,og forbinde det med et kort kabel ?

Venlig hilsen
   Trumle.

Tak for alle de gode råd. Men jeg tror desværre ikke på støj - men skal nok prøve at forkorte hele løsningen. Men det tage lige lidt tid at teste det :-) Imellemtiden fik jeg fat i Fiber / Servicedesk (ekspert) som virkelig var hjælpsom. Han bekræftet min løsning var bygget 100% rigtig op, min router (som accesspoint) var konfigureret korrekt - og i det hele taget utrolig hjælpsom!

Han havde 2 forslag.

1) Jeg har problem med QOS (Quality Of  Service) TV traffik kræver høj prioritet - derfor sendte han en switch beregnet til disse problemer hvor port 4 og 5 var konfirgureret til TV. Denne switch skulle sættes før min access point. Lød rigtig fornuftigt - men desværre hjalp det ikke.... øv

2) Er jeg ikke kommet igang med - men er mit næste projekt. At opgradere min homebox til 5.0GHZ - og skifte mine multirum bokse ud med trådløs...

Min sidste (lidt desperate) løsning er jeg trækker nyt kabel fra Homeboks routeren ned til kælderen - som så kun bruges til TV......

Men jeg giver ikke op - er også igang med at skifte til Apple produkter - og skal også lige test en timecapsual jeg har liggende som accesspoint.

Men tak for alle de fede råd og ideer - og må nok lige igen rose TDC service (når man først for fat i den rigtige person......) (og skal nok komme tilbage hvis det lykkes - med gode råd modatges gerne)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)