Svar

Router og bærbar er uvenner

Vi har en homebox router, som virker fint på de fleste af vores devices - 2 bærbare, 5 mobiler og 2 ipads. Den sidste bærbare har meget ofte problemer med at få forbindelse - den forsøger at oprette forbindelse til trådløst net, men fejler. Hvis man kører fejlfinding på computeren, forsøger den som regel at nulstille netværkskortet - en gang imellem hjælper det. Andre gange siger den, at fejlfinding mislykkedes, og foreslår at slukke og tænde routeren, hvilket også kan hjælpe ind imellem. Men på det sidste er der ikke noget af dette der hjælper. Vi har chekket netværkskortet i enhedshåndtering, men her står, at det fungerer korrekt og har den seneste driver. Vi troede så, at det var computeren, der var problemet, men nu har jeg haft den med 2 andre steder med trådløst netværk, og her går den fint på nettet med det samme. Hvad kan der være galt?
v.h. Hanne
icon

Bedste svar af Theisaa 4 november 2013, 21:00

Prøv at ændre channel (frekvens),
Der en være noget i hjemme der udsender støj som kun antennen i din bærbar opfanger.

Log ind på din homebox ved at skrive ip i adressefeltet i browseren. Feks 192.168.1.1

Login er måske admin og password blank som på min?

Kig under homebox>>trådløst>>generalt

Se original

4 Kommentarer

Prøv at ændre channel (frekvens),
Der en være noget i hjemme der udsender støj som kun antennen i din bærbar opfanger.

Log ind på din homebox ved at skrive ip i adressefeltet i browseren. Feks 192.168.1.1

Login er måske admin og password blank som på min?

Kig under homebox>>trådløst>>generalt
det ser skisme ud til at det virker - tak for hjælpen Glad humørikon
Ja, det hjalp, men dagen efter havde vi problemet igen, og jeg gik så ind og chekkede frekvens igen, og den var hoppet tilbage til den "gamle" Nu skiftede jeg den så igen, men skal man gøre noget, så den bliver på den "kanal"?
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints 2515 har modtaget fra andre medlemmer.

hej.

har du husket at gemme ændringer! se link.

Se, hvordan du skifter trådløs kanal på HomeBox

mvh.2515Blinkende humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)