Router med VPN-server efter Homebox

Hej.

Jeg har den den hvide homebox stående og betaler for at have fast IP adresse.

Jeg vil gerne have en VPN forbindelse derhjemme, som jeg kan tilgå, og har derfor investeret i en ASUS-AC56u, som skal placeres efter min Homebox.

Jeg har indtil videre haft lidt problemer med at få dette til at fungerer.

Jeg håber derfor at der findes nogen herinde som kan guide mig igennem denne opsætning, så det kan komme til at fungere?

Mvh

Mattias

4 Kommentarer

Er der slet ikke nogen som har erfaringer med at opsætte en vpn server på indersiden af sin Homebox, eller som ved hvad man skal gøre?

Hej

Du skal notere den port du har sat din egen router til på den hvide TDc Boks.

Så går du ind i konfigurationen på boksen via dens IP adresse.

TDC Boksen har den IP som er Gateway på din computer, når du får ip adresse fra TDC Routeren.

Inde i opsætningen af TDC boksen vælger du den port som din egen router er sat til, og sætter denne port som DMZ port. Sæt din egen router til at modtage DHCP adresse på WAN porten, så skulle din egen router nu fungere som primær firewall, og du kan opsætte dine port regler og forwarding op til din VPN.

Tak for tippet.

Det vil jeg forsøge ved næstkommende lejlighed Glad humørikon

Jeg har sat min egen router i port nummer 4 (går ud fra at det er det nummer som står ovenover, som jeg skal bruge).

Jeg fulgte denne guide (http://kundeservice.tdc.dk/bredbaand/arkiv/portaabning-i-tdc-homebox), som skulle vise noget om, hvordan jeg åbner en port i homeboxen, men den fortælle hverken noget om, hvordan jeg sætter den den som DMZ port, hvilket nummer min omdirigerings port har, hvilken lokal IP adresse jeg skal benytte, eller hvordan jeg sætter min egen router til at modtage DHCP adresse på WAN porten.

Så for at jeg kan komme videre, så er jeg i hvert fald nødt til, at få styr på de ting?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)