Release af "statisk" IP

• Deltager
  • 3 kommentarer
Kan jeg få TDC Erhverv support til at frigive min statiske IP(vistnok en IP med DHCP release på flere måneder) eller vil de nægte?

4 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

En dhcp tildelt fast ip vil have en lease tid på omkring 2 timer. Så er det i forbindelse med skift af udstyr er tålmodighed nok den nemmeste løsning. Hvis det derimod handler om et skift af udbyder er det ikke muligt at få ip adressen med.

mvh

Jan

Hej Jan,

Jeg kan tvivle, men spørger nu alligevel videre... så hvis jeg tager den DSL linie ud af routeren i 4 timer og smider den på igen, så har jeg fået ny IP?

Jeg kan sige dig, at natten over ikke hjalp synderligt - skal have ny router på min VDSL Erhverv linie og der kom hverken lys i DSL lampen eller ny IP i øvrigt...

/Mads

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Jeg er lidt i tvivl om hvad du skifter her.

Har du fast ip vil den ikke blive ændret selvom du skifter udstyr. Handler det om at du skifter en homebox ud med eget udstyr med indbygget modem skal dit eget udstyr jo sættes rigtigt op således at det har mulighed for at trække din ip adresse.

mvh

Jan

Jeg prøver faktisk blot at udskifte min temmelig låste SagemCom F@st 5340 med egen router(eller modem+router).

Det afstedkommer to problemer:

1) VDSL opsætning parametre

2) Release af "statisk" IP

Nr. 1 kæmper jeg stadig med, nogen her på foraet har vist løst det, men jeg kan ikke komme i kontakt med dem.

Nr. 2 kan du og jeg evt. forfølge: sagen er, at jeg har fået en fast DHCP IP adresse og som jeg forstår den: en særlig IP, som ikke renewes fordi man slukker for udstyret i 14 dage, mens man fx maler hele bryggerset om.

Så jeg forstår altså stadig, at den skal forbi TDC Teknisk support for at blive released... eller hur?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)