Svar

Problemer med TDC modem og ny router (asus rt-n16)

• Deltager
  • 2 kommentarer
Jeg modtog i går en ASUS RT-N16 trådløs router som skal erstatte min nuværende Zyxel ZyWall USG-20 trådløse router. 

Jeg erstattede Zyxel routeren med ASUS'en i min netværksopsætning. Så jeg gik fra:
TDC Modem -> Zyxel Router -> Internet
til TDC Modem -> ASUS RT-N16 -> Ingen internet. 

Det var simpelthen ikke muligt at oprette internetforbindelse med DHCP som vi umiddelbart altid har kørt med i husstanden. Jeg ville så prøve en kablet netforbindelse direkte mellem mit TDC Modem og over i min Macbook Pro, og det er først her, at situationen bliver helt mærkelig. Det var nemlig ikke muligt at oprette netforbindelse direkte fra mit modem. (Der skal lige gøres opmærksom på, at her ikke er tale om en HomeBox men derimod bare et TDC Modem http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=32739)

Jeg har læst hele PDF'en om opsætning af netværk med et TDC Modem uden resultater. Med direkte kabling fra modem til Mac kan der ikke skabes internet - MEN! Hvis jeg tilslutter den gamle Zyxel ZyWall USG-20 router til mit modem, så får jeg på magisk vis internetforbindelsen igen.

Hvilken indstilling er det jeg overser? Og hvis der er et browser-baseret konfigurerings panel til mit TDC Modem, hvordan kommer jeg så ind i det? (Det står der ikke noget om i opsætnings PDF'en)

Jeg har forsøgt med tænd og sluk metoden, jeg har brugt reset-knappen på mit modem osv - men det virker bare ikke. Hvad kan jeg gøre?

MVH

Schrum

icon

Bedste svar af KsNa 8 januar 2014, 18:36

Du har sansynligvis FAST DHCP IP-adr. og derfor kun én IP-adr. til rådighed. Du er derfor nødt til at vente til Leastime på TDC' DHCPserver udløber, typisk efter 1time, hvorefter du kan sætte dit nye udstyr til.

Du har vel ikke FAST statisk IP-adr., for så skal du selv indtaste IP adr. m.m. i din nye router.

Mvh

Kim

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Du har sansynligvis FAST DHCP IP-adr. og derfor kun én IP-adr. til rådighed. Du er derfor nødt til at vente til Leastime på TDC' DHCPserver udløber, typisk efter 1time, hvorefter du kan sætte dit nye udstyr til.

Du har vel ikke FAST statisk IP-adr., for så skal du selv indtaste IP adr. m.m. i din nye router.

Mvh

Kim

Hej Kim!

Tak for svaret! Skal al udstyret være koblet fra i den pågældende time? Her tænker jeg primært på mit TDC modem?

MVH

Morten

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Ikke modem, det er lige meget - det må godt være tændt, men ikke noget andet udstyr tilsluttet.

Mvh

Kim

Okay! Det må jeg lige prøve her i aften! Tak for det hurtige svar.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)