Svar

Problemer med port forwarding.


  • Deltager
  • 4 kommentarer
Har været inde på dette forum og har læst en masse om port forwarding, da jeg er ved at blive vanvittig.

Vi har problemer med at få adgang til vores TDC Homebox 1 udefra, så vi kan tilgå vores alarm og kamera udstyr.

Internt virker det hele, vi kan se kamera via alarmsystem og via ip-adresse, vi kan slå alarmen til og fra via en app og kan endda se kamera via app'en, men eksternt kan vi ikke få adgang.

Jeg har fulgt vejledning på hjemmeside og har lavet en statisk ip og portomdirigering, men det lykkes ikke. Har fået oplyst fra Siemens af vores alarm og kamera skal bruge port 80 og port 443 hvis det er krypteret. Har haft support hos TDC Router-folk 2 gange, men kan stadig ikke få adgang. De siger at hvis det ikke virker nu, så er der noget galt med vores alarm og kamera.

Overvejer nu at få en teknikker ud fra Siemens for at sætte alarm og kamera op, men eftersom det virker, når jeg er derhjemme, tænker jeg at systemet må være sat korrekt op. Jeg vil bare være virkelig ærgelig over at betalt for teknikker hjælp, hvis det er fordi der er problemer med routeren.

Nogen der har noget at byde ind med inden jeg måske smider penge ud af vinduet ??

Har læst at der tidligere har været problemer med blandt andet port 443, er der stadig problemer med homebox'ene og port 443??

icon

Bedste svar af ms13 11 maj 2013, 09:09

Mit problem er delvist løst, jubii.

Jeg kan komme på mit kamera udefra, så nu er hul igennem routeren. Det kniber dog stadig med alarmen, men tænker at jeg skal have fat i Siemens, da det må være noget opsætning i alarmsystemet som fejler.

Trods alt ved jeg da at routeren er åben og at det virker. Så er jeg nået så langt Glad humørikon

Så tak for de input jeg fik, det hjalp mig videre. Så mangler jeg baaare lige det sidste....

Se original

9 Kommentarer

Hej,

Jeg er ikke netværks-ekspert, så ta' mit input med forbehold.

Dit alarmsystem må være installeret på en server med en given IP adresse. I din homebox skal du oprette et entry i din DHCP liste, som ligger UDEN for de range som homebox'en uddeler dynamiske IP adresser fra.

Hvis du ikke har ændret på standardindstillingerne kan du give din alarm-server en IP adresse der ligger fra 192.168.1.100 og op til 192.168.1.255. Husk du skal bruge MAC adressen fra din alarm-server for at oprette en statisk IP adresse. I denne eksempel antager jeg, at du har valgt 192.168.1.100.

Se yderligere info om opsætning af fast IP på dette link: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23676

Når det er på plads, skal du lave portforward. Du finder yderligere info om hvordan det gøres ved at kigge på dette link: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23672

Gå et stykke ned på siden, til du finder overskrivten "2. åben en port til enheden" og følg anvisningen herfra.

Her skal du være opmærksom på, at du bl.a. skal vælge hvilken IP adresse der skal forwardes til. Dette punkt er navngivet "Lokal IP adresse/Værtsnavn" Her skulle du gerne kunne finde IP adressen "192.168.1.100" som du oprettede da du opsatte en fast IP adresse i ovenstående afsnit.

That's it.

Hvis det stadig ikke virker, så overvej følgende:

Hvis du er i tvivl om hvorvidt det er HTTP eller UDP der skal forwardes på en port, så opret to regler een hvor porten forwardes med HTTP og en hvor porten forwardes med UDP

Er du sikker på, at du har fået oprettet dit abonnement hos TDC med en fast yderside IP adresse? Som udgangspunkt oprettes det med dynamisk IP. Der er en ekstraomkostning pr. md. for at få en fast yderside IP.

Når du tilgår ydersiden - hvordan taster du så IP adressen? Skriver du http://... eller skriver du https:/...

Håber det kan hjælpe dig lidt videre.

Tak for svar. Nej, velkommen i klubben ;o)

Jeg har fulgt TDC egen vejledning til en homebox 1, både linket til oprettelse af fast ip-adresse og til omdirigering af portene.

Jeg har oprettet en ip-adresse udenfor det råderum som de dynamiske bruger. Jeg har brugt 100 til alarmen og 101 til ip-kamera. Jeg har været inde og lave 2 portomdirigeringer og har skrevet mac nr ind fra begge enhederne.

Jeg har som sagt haft TDC på sagen med router-support på 2 gange, hvor jeg har beskrevet min problematik overfor TDC. De skulle have lavet opsætninger/omdirigeringer. Om jeg har det med yderside IP??

Pas, men havde TDC så ikke sagt at jeg mangler det?? Men det skal da undersøges Overrasket humørikon)

Har brugt rigtig meget tid på det lo.. uden held, er ved at blive småsur over det ikke virker.....

Jo - hvis ikke TDC har gjort opmærksom på, at du skal have en fast IP adresse på ydersiden, så er det lidt underligt.

Men hvad skriver du i adresselinjen når du skal tilgå dit udstyr fra ydersiden? Her må du jo taste en IP adresse samt et portnummer? Lad os antage at du havde fået IP adressen 212.123.321.111 oplyst fra TDC som værende din - hvad ville du så skrive som adresse?

Du kan i øvrigt selv se, om den IP adresse du mener at have, er korrekt. Prøv dette link: http://whatismyipaddress.com/ På den side der åbnes, kan du se, hvilken yderside IP som du har på din router.

Ja, den har jeg også prøvet.

Den hedder noget med 788.177 osv.

Hvor skal den bruges henne?

Tænker at du ikke lige sidder foran computeren, og at det blot er et tænkt eksempel du bruger. For en IP adresse består af 4 sektioner af tal, som højst går til 255. (Hvilket i øvrigt også diskvalificerer mit eksempel hvor jeg skrev 212.123.321.111. Tallet 321 kan ikke forekomme i en IP adresse !!).

Din IP adresse skal tastes i adresse-linjen på din browser. Lad os antage, at du har IP adressen 212.112.222.111. Hvis du bruger Internet Explorer som browser, så skal du taste http://212.112.222.111 for at tilgå din server fra ydersiden. Som standard er det port 80 når ikke der skrives andet. Du kunne også skrive 0" target="_blank" rel="nofollow noreferrer">http://212.112.222.111:80 - det ville være præcis det samme. Hvis du vil køre krypteret vil IP adressen skulle tastes med https som prefix. F.eks. https://212.112.222.111. Her mener jeg også at port 443 er standard. Men hvis du vil være sikker kan du skrive https://212.112.222.111:443 

Så prøv at bruge dette link : http://whatismyipaddress.com til at fastslå din IP adresse. Skriv det ned så du kan huske det. Tast herefter denne adresse ind i din browser enten som http:// eller som https:// Hvad får du som resultat heraf?

Ligeledes prøv at genstarte din PC, og brug dette link igen: http://whatismyipaddress.com Er det den samme IP adresse du får igen, som den du skrev ned inden du genstartede? Hvis IKKE det er samme IP, så har du IKKE en fast IP adresse hos TDC, og så ligger fejlen der. Hvis det ER samme IP adresse, så kan man ikke med 100% sikkerhed sige, at du har fast IP adresse, men der er god sandsynlighed herfor.

Sætter stor pris på at du forsøger at hjælpe og det er fint med at få det prøvet af Glad humørikon

Du havde ret, jeg var ikke i nærheden af egen pc og internet.

Jeg har prøvet den adresse for at finde min ip. Jeg har prøvet at genstarte for at se om den ændrer sig, men det er den samme. Den hedder dog 188.177.xx.xx og er en IPv4 adresse.

Jeg kan ikke komme videre ved at skrive den ind i browseren, men desværre ikke noget godt resultet, men får fejlen "Internet explorer kan ikke vise websiden".

Hvad er så årsagen til det??

Skal jeg have fat i TDC??

I og med det virker på indersiden, men ikke på ydersiden, må det være port-opsætningen der ikke er korrekt. Du har testet at yderside IP adressen er statisk, så den del er også på plads.

Det som er lidt underligt, er, at alarmsystemet bruger port 80 til http og port 443 til https, og de er som udgangspunkt åbne i routeren. Så jeg kan ikke rigtig forstå, at det skulle være nødvendigt med port-forwarding. Det lyder lidt som om at alarmsystemet kører på en web-server, og den burde jo være tilgængelig blot ved at taste yderside adressen.

Jeg ville som det næste prøve at tage kontakt til Siemens, for at høre, om det er mulig at vælge nogle andre porte til at køre alarm-serveren på. I så fald skal portforwarden sættes op – jf. tidligere links til TDC’s hjemmeside

Jeg ville også undersøge endnu engang, at alarm-serveren har den korrrekte IP adresse. Du skriver, at når du tilgår alarm-serveren på indersiden, så virker det. Men den IP adresse du taster på indersiden, er det den samme, som den du har konfigureret, som fast IP adresse i din router?

Prøv evt. også at give en detaljeret gennemgang af hvad det er for et alarmsystem. Hvordan du tilgår alarmsystemet på indersiden (er det en webbrowser, en app eller… …) Hvordan har du fundet IP adressen på dit alarmsystem, hvad er det for porte du har åbne osv. osv. Alle detalejer er relevante. Ellers er jeg ved at løbe tor for ideer. Så giv gerne lidt flere detaljer og jeg skal se, hvad jeg ellers kan bidrage med.

Mit problem er delvist løst, jubii.

Jeg kan komme på mit kamera udefra, så nu er hul igennem routeren. Det kniber dog stadig med alarmen, men tænker at jeg skal have fat i Siemens, da det må være noget opsætning i alarmsystemet som fejler.

Trods alt ved jeg da at routeren er åben og at det virker. Så er jeg nået så langt Glad humørikon

Så tak for de input jeg fik, det hjalp mig videre. Så mangler jeg baaare lige det sidste....

Har samme problem, så jeg læste med spænding da jeg så der var en løsning, ligesom i de voldsomt mange andre indlæg, men det ser ud til at noget virker på en router noget på en anden og noget virker slet ikke.

Med så voldsomt mange indlæg om dette må TDC da se at få fingeren ud, der er jo åbentlyst et problem, med deres sagem routere, jeg har altid kørt med Linksys hvilket var rigtigt nemt at åbne for både mit alarm anlæg om min overvågning udefra, da jeg, dum som jeg åbentbart var, fik Home duo med dertil hørende router var løbet kørt.

Nogle indlæg siger man skal betale for at få åbnet, andre at man selv kan, og tredie at det ikke kan lade sig gøre, men er ikke faldet over en eneste brugbar beskrivelse, TDC egen har jeg forsøgt mig med som rigtig mange andre kan man læse på indlægene uden noget resultat.

Skal man betale TDC, hvorfor er menuen så tilgængelig og hvorfor står der ikke noget om det????

Men man ser også indlæg med at TDC heller ikke kan åbne for det og at folk stadig skal betale for supporten eller manglen på samme.

Faldt sågar over et indlæg hvor kunden havde fået en anden router dan den i.flg TDC var defekt, men han kom heller ikke på udefra.

Med priser på internet hos andre, må min løsning efter over 25 år som kunde hos TDC nok være den at det hele bliver flyttet til en "almindelig" udbyder med almindelige routere der er til at redigere i.

Jeg ved der vil komme en masse indlæg om at læse hvad andre har gjort, og læse TDC manualer, MEN det har jeg nu gjort i flere måneder, kun for at se at det ikke kan komme til at virke, for så ville der nok være en vejledning eller som munimum en medarbejder hos TDC som var sikker på at han, mod betaling ville kunne få det til at virke, og se så at få skrevet på hjemmesiden at det koster at få åbnet porte, hvis det er rigtigt hvad andre har fået at vide, så man ikke bruge unødigt tid på noget som tilsyneladende ikke kan lade sig gøre!!!!!!!!!

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)