Problemer med internet forbindelse

For konstant meddelse om at jeg ikke har forbindelse til nettet samt jeg kan ikke oprette forbindelse til homedisk håber i kan hjælpe mig. Jeg køre windows 7 havde samme problem med XP

12 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Nu er det ikke mange oplysninger du giver..... Men det kunne lyde som om du ikke har forbindelse til dit lokale netværk, når nu du heller ikke har forbindelse med din homedisk.

Så kunne det være oplagt at kontrollere at alle kabler er monteret korrekt og evt. prøve med nye kabler.

Vh

Peter

Jeg skulle lige til at oprette spørgsmål om nogenlunde det samme, men prøver her.

Jeg har Homebox, men sender internetforbindelse videre igennem en Linksys trådløs router - det er Homeboxens DHCP server, som styrer løjerne, så DHCP på Linksys routeren er deaktiveret. Forbindelsen til internet forsvinder jævnligt for Win7 pc'er. Internetforbindelsen forsvinder ikke for Android smartphones, som er koblet på samme wifi.

Når internetforbindelsen er væk, viser PC'ens Netværks- og delingscenter, at pc'en forsøger at identificere netværket uden held (kan ikke identificere som hjemmenetværk, arbejdsnetværk eller offentlig net).

Hvis jeg lukker Linksys routeren og i stedet aktiverer det trådløse netværk på TDC Homeboxen, er resultatet præcis det samme.

Hvis jeg (fra en anden pc, som har forbindelse) checker DHCP forbindelserne i Homeboxen, står pc'en med den afbrudte forbindelse altid med status udløbet.

Jeg har sat udløbstiden op fra 30 til 60 minutter med det resultat, at forbindelsen forsvinder sjældnere, men til gengæld er væk længere tid, hvis det går galt. Dog kan jeg gå ind i DHCP forbindelserne og manuelt fjerne den udløbne forbindelse - så kører det igen.

Hvad skal jeg gøre for at beholde forbindelserne ?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Nu kan jeg ikke se sammenhængen mellem jeres problemer Glad humørikon

Du har jo forbindelse til internettet - der udløber. Den oprindelige spørger har slet ikke forbindelse.....

Hvis jeg skal give et gæt - så bliver den IP-lease du får gennem Linksys'en ikke fornyet. Det sker automatisk når man bruger homebox'en. Derfor er mit gæt at det er noget du kan ordne ved at konfigurere Linksys'en på en anden måde. Du er alligevel lidt heldig - Linksys giver masser af oplysninger på deres support-sider. Prøv at slå modellen op og se om ikke der er hjælp at hente.

Vh

Peter

Omdømme 3

Badge +1
PS.

Du skriver godt nok at det samme sker når du kører direkte på homebox'en - men er det virkeligt korrekt? Jeg har hjulpet utallige her i området med at komme på nettet - men jeg har aldirg set det ske når man bruger standardopsætninger. Har du prøvet at resette din homebox og køre direkte på en "rå" standardopsætning?

Hej

Tak for dine kommentarer.

Jeg opfattede at mit problem var det samme som den oprindelige spørger, for jeg får også beskeder om at jeg ikke har forbindelse til nettet (internettet), og kan heller ikke forbinde til Homebox'en.

Hvis en tilsluttet pc mister forbindelsen til internettet, har den ifølge Netværks- og delingscenter stadig forbindelse til Linksys routeren, men jeg kan ikke få forbindelse til Homebox'en på 192.168.1.1, eller til den faste IP, som jeg har tildelt Linksys Routeren. Som beskrevet står PC'en tilsyneladende bare og overvejer om forbindelsen er hjemmenetværk, arbejdsnetværk eller offentligt netvæer (kan ikke identificere....)

Andre PC'er kan have fin forbindelse, ligesom jeg endnu ikke har oplevet problemer på Android smartphones. Hvis jeg tilgår Homebox og Linksys Router fra en anden PC, kan jeg deaktivere trådløst netværk på Linksys og aktivere på Homebox. PC'er og smartphones, som er forbundet til Linksys (og som allerede er opsat til Homebox'ens trådløse netværk), tager så en kort tænkepause og forbinder efterfølgende fint via Homebox til internettet. Den PC, som havde problemet via Linksys netværket, har stadig problemet, selvom den nu prøver at identificere Homebox'ens netværksforbincelse.

Eneste ændring i forhold til standardopsætning er at leaseperiode er hævet fra 30 til 60 minutter.

Jeg synes det er meget mystisk.

For lige at gøre det endnu mere mystisk (måske), så sker lease fornyelsen sommetider OK - blot bliver den tidligere forbindelse stående på DHCP serveren som udløbet, men med MAC adresse 00:00:00:00:00:00. Når det gåt galt, står den gamle forbindelse som udløbet, men med enhedens korrekte MAC.

Hej

Fik du nogensinde løst dette problem? Jeg har lige købt en spritny laptop der kører Windows 7 Professional og kan simpelthen ikke få den til at køre på vores Homebox (mens resten af familiens pc'er, mac, printer og smartphones fungerer fint). Og med de samme "symptomer", som du beskriver. Det ville være en stor hjælp at få hjælp. Nu har jeg brugt mange aftener forgæves og har fået skiftet både netværkskort og bundkort uden effekt.

Jeg har ikke fået løst selve problemet, men jeg har minimeret generne ved at gøre det trådløse netværk så enkelt som muligt.

Jeg har fjernet Linksys router og repeater og kører nu kun fra Homebox (jeg måtte trække kabler, så boxen kunne stå centralt i huset). Desuden har jeg gjort det til en vane jævnligt at at checke DHCP forbindelserne og rydde op i de inaktive.

Det har gjort at problemet nu optræder sjældnere. Det optræder dog konsekvent når sønnen spiller Fifa13 online på Playstation.

Mit gæt er at Win7 har et problem med at slippe/forny forbindelser til Homebox når der er lidt støj på netværket. Prøv evt. at slukke ALT andet, før du forsøger at koble den nye pc på.

Tak for din opfølgning.

Det lyder meget til at være ned ad den vej, jeg også er kommet. Når jeg ikke kan komme på nettet, logger jeg mig på som administrator på Homeboxen fra en anden pc og kan konstatere, at min DHCP forbindelse/lease er udløbet. Sletter jeg forbindelsen fra DHCP oversigten, kan jeg komme på igen. Men kun for en periode og indtil næste gang.

Det virker, meeeeeeen det er jo ikke lige det, man drømmer om med en ny pc. Så jeg er stadig på udkig efter en mere permanent løsning. Har på Microsofts fora læst mig til, at man kan slette en (Apple) tjeneste på sin pc (Bonjour DNS eller noget i den stil), der skulle give nogenlunde de samme problemer. Den kan jeg dog ikke se at have installeret og aktiv på min maskine.

Så andre gode råd modtages stadig gerne. Herunder fra TDC.

velkommen i klubben her hos mig har jeg bøvlet nu i en hel uge med ik at kunne komme på nettet gennem min homeboks 

intet virker godt man kan l¨ne andre net 

og det er værste man skal betale for noget som ikke virker Trist humørikon

Hejsa...

Er der nogen der har fået løst det her problem....?

Alle vores enheder går på den nye Homebox, uden problemer, bortset fra min kones nye arbejds pc...

Den gik fint på den "gamle" box - men på den nye "identificerer" den hele tiden...og kommer ikke på nettet...

Har netop selv måske løst problemet -

Det lader til at det trådløse netværkskort i PC'en ikke er glad for en adgangskode, med blandede tal og bogstaver. Da jeg ændrede den til udelukkende tal - komme den på uden problemer. Så er det bare lige at rette koden i de øvrige enheder Blinkende humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)