Problemer med Huawei lte cpe e5172 og ip-kameraer

Jeg har købt trådløst bredbånd til mit sommerhus. Det fungerer hurtigt og stabilet. Men jeg har problemer med portne, når jeg skal tilgå mine ip-kameraer.

Jeg har åbnet nogle porte, så jeg kan få ekstern adgang kameraerne.

TDC har bekræftet at portene er åbne, men jeg kan stadig ikke tilgå kameraerne - hverken via eksternt ip eller dns. (kameraerne virker fint, når jeg er på Huawei netværket, men så fluks jeg skifter netværk, så er der ikke hul gennem.

Det faste tdc-net som jeg allerede har i sommerhuset (og overvejer at udskifte) fungerer fint med mine ip-kameraer. Så det breskrevne problem relaterer altså til det trådløse bredbånd.

Er der nogen, der har et bud på en løsning?

Bedste hilsner

Pelle

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej Pelle

For at se om du har en ekstern IP, burde der være et sted hvor du kan se din eksterne IP adresse på din router (Huawei lte cpe e5172, efter vejledninger jeg fandt på nette, er det under Home -> Overview) Jeg har ikke sådan en router, men man plejer at kunne se Routerens eksterne IP (IKKE den interne, der nok hedder noget med 192.168.x.x) Noter denne adresse, og gå ind på f.eks. http://myip.dk hvor du kan se din eksterne IP der kommer fra din udbyder (TDC) (ses på myip.dk under: Internet Protocol version 4 (IPv4)) Hvis denne adresse er den samme som du noterede, burde du have en IP adresse der kan tilgåes udefra, og så er det nok noget der skal sættes op i routeren, men hvis de to adresser er forksellige! Sidder du IKKE direkte ud på en ekstern IP, og du kan ikke snakke med dine enheder, da du nok er bage en slags NAT/PAT Firewall.(For f.eks. at spare på IP'adresser. Jeg ved ikke hvordan TDC kører deres LTE/4g/3g osv. netværk)

Venlig Hilsen

Brian Hansen

Hej Brian

Tak for svar.

Jeg har bare brugt myip til at finde mit eksterne IP. Det plejer jo at virke Blinkende humørikon

Jeg prøver at tjekke, hvad routerens adresse er...

Tak for det gode råd...

ØV. Jeg tjekkede lige med TDC support.

Det nummer jeg finder på myip matcher det nummer som der står på routeren.

Er der andre gode ideer?

Hvad er forskellen på opsætningen af den trådløse og den faste forbindelse? TDC ved det åbnbart ikke...

Er der nogen, der har et bud på, hvad der kan være galt?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)