problemer med Homebox - at sætte wifi til n ?

hej

jeg har lige modtaget dette produkt

System information

Hardware Version:3DK63-05Software Version:H7400018N og lige meget hvad jeg prøver syntes jeg ikke at kunne slå den over så den køre N i wifiden vil godt b,g,n og b,g men ikke ren N ...nogle hjælpsome der ude ? 

6 Kommentarer

Hej.

Prøv at aktivere "Ekstra Kanal (ens for alle SSID)" under Konfiguration > Trådløst netværk > Generelt.

Det er stærkt tilrådeligt at gøre det fra en kabelforbundet computer, eller at en kabelforbindelse er klar, for det tilfælde at ændringen betyder at computeren ikke længere kan opnå kontakt trådløst.

Det har jeg prøvet og det ændre kun at routern genstarter også kan jeg stadig ikke ændre det til ren N netværk

Hej.

Måske er det så ikke muligt.

Men jeg prøvede at ændre indstillingen vedr. ekstra kanal, og det gav en forskel i den hastighedsoplysning, der kan ses i bl.a. programmet "inSSIDer", fra 130 til 300. Men du har ret i at det ikke fremgår i HomeBoxen om der så er tale om et rent N netværk, og man kan stadig ikke vælge ren N. Jeg mener at det faktisk var muligt før HomeBoxen blev opdateret for ikke så længe siden.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

Mener ikke det er muligt at slå a/b/g fra på Homeboxen... For bedste bruger oplevelse tror jeg den sender med alle typer for at sikre brugeren altid kan fange en anden type hvis eks n ikke rækker langt nok...

Men din pc burde selv vælge n hvis der er nok signal på... lidt lige som din mobil selv skifter mellem 2G/3G/4G uden at du skal gøre noget...
hmm hvordan slå jeg så min Macbook pro over til at bruge n netværket ?

jeg bruger jo ikke pc Glad humørikon

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

Du kan ikke tvinge din mac til kun at bruge n da den jo så ikke vil kunne bruge netværket hvis der ikke er n tilrådighed...

Men en mere avanceret router/access point kan godt lave et netværk til a/n kun eller kun 5Ghz og derved tvinge klienter til kun at bruge den standart...

Juniper Networks AX411 Access Point dette kan bare for at nævne et... men ved ikke om det koster en bondegård og er tilgængeligt i DK... men der er en del derude der kan køre rent 802.11n på enten 5Ghz eller 2,4Ghz eller på begge to...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)