Problemer med HomeBox

Hej folkens,

Jeg har problemer med min HomeBox. Jeg har været i kontakt med supporten, og de har skiftet boksen fra gammel til ny model. De har også haft overvågning på linien. Stadig problemer.

Problemet er at forbindelsen bliver langsom/fryser. Mine enheder mister ikke forbindelsen til boksen, men de fryser når de fx loader en side/app. Vi ser også problemet når vi streamer fra Netflix, hvor kvaliteten pludselig daler, for så at blive normal et par minutter efter.

Efter jeg fik den nye Homebox, har jeg lagt alle enheder over på 5ghz nettet, da jeg kan forstå at der burde være færre udfordringer med kanal-forstyrrelser. Ingen bedring.

Jeg har nulstillet netværksindstillinger på alle enheder.

TDC melder pas nu. De trækker kortet - "Vi garanterer ikke for trådløs forbindelse".

Nogle input?

/Kasper

1 Kommentar

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Kasper.

For at lokalisere fejlen ville jeg først anvende netkabel på en enhed som har netstik.
Sæt enheden direkte i Homeboksen.
Herved "aflæser" du den direkte forbindelse .
Det er dette signal TDC kan overvåge,og er behjælpelig med fejlrettelse.

Er forbindelsen i orden skal fejlen så findes på det trådløse net.Her er TDC ikke til stor hjælp!
Her kan være mange fejlkilder.Også på 5ghz nettet,som har kortere rækkevide end 2.4.
Når hastigheden fordobles,,halveres rækkeviden.
Læs evt. mange indlæg af BrianHHansen,som udviser stor tålmodighed med netop dette problem.

Venlig hilsen
   Trumle.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)