Problemer med hastigheden på TDC bredbånd

Hej TDC

Jeg oplever jævnligt problemer med hastigheden og lange svartider på mit TDC bredbånd.

Jeg har en 20/2 mbit og TDC hastighedstjek giver resultat på ca. 13/1,5 mbit

Jeg har egen webserver og mailserver og websiderne tager mellem 1-2 min før de svarer, samt mailserver tager også en krig for at logge på, det har virket bedre før men på det sidste har det kun gået den gale vej.

Jeg bor i Nakskov ca. 500 meter fra centralen, så mit spørgsmål er om det kan være linien der er overbelastet eller om det kan være routeren?

Ping hastigheder udefra er

30 ms på 32 bytes

80 ms på 10000 bytes

Hilsen Ronnie

7 Kommentarer

Omdømme 1
Hej RonnieA

Det er desværre ikke TDC du har fat i, som for to år siden stadig andre brugere .

Fandt du ud af noget dengang. Jeg kan nemlig ikke se du har fået givet din tråd en løsning. 

/t5/Bredb%C3%A5nd/TDC-Hometrio-k%C3%B8rer-ustabilt-og-langsomt/m-p/77187#M11108

Ang. med at websiderne er længe om at blive dowsloadet. Har du tømt browserdataerne?

Hvis du bruger ie er chrome noget hurtigere - ihvertfald hos mig.

Jeg behøver jo nok ikke minde dig på at java skal være opdateret.

Hej Maja, tak for svar, men....

Mit problem er ikke desideret browsing hjemmefra, men de brugere som benytter mine websider, email systemer som jeg hoster hjemmefra, det er blevet langsommere med tiden og når jeg kører Speedtest på linien giver den kun 60-70% båndbredde af den oprindelige hastighed man betaler for.

Jeg påtænker det enten er fordi TDC's linier er belastet evt. pga. de har flere brugere på samme linie, eller måske TDC's router som bare ikke virker optimalt.

Min tidligere udbyder, oplevede jeg ikke disse forsinkelser med mens jeg kørte mine egne serverløsninger.

Mvh. 

Ronnie

Omdømme 1
Hej

Desværre er dit spørgsmål udenfor hvad jeg har forstand på, så vi bliver nød til at håbe på lidt hjælp fra en anden bruger.

Omdømme 2
Hej RonnieA.

Ingen tvivl om at linierne generelt er for langsomme - men nogen gange kan det jo også skyldes at ens egne ting er blevet lidt for langsomme.

Måske du har ændret lidt på dine hjemmesider - mere data og mere trafik siden din sidste udbyder ?

Jeg har en 10/1 linie (det maksimale er 8 /0,8 da jeg sidder sidst på linien her ude på landet) så med mail og webservere på og bruger jeg en del tid på optimering af websiderne ,webserverne og dns.

Det pokkers ved det er, at med egne servere ville en 2/20 linie være at foretrække ;-) men ingen tvivl om at alle linier er blevet belastet yderligere så vi er mange der afventer hvornår næste generation forbindelse bliver til rådighed for almidelige brugere (betalbar).

/

Omdømme 4
Badge +1
Hej

Ingen tvivl om at homeboxen ikke er optimeret til hosting.

Med egen server ville jeg nok personligt foretrække en modem løsning i stedet.

Det giver dig mulighed for selv at stå for router. Med 500m fra danagade burde du jo kunne få en langt hurtigere vdsl med en upload på op til 10mb afhængig af kabeldæmpningen.

mvh

Jan

Ok tak for svar,

Jeg har d.d. prøvet at bestille opgradering på 40/10 og skrevet jeg godt vil have det som en modemløsning, og bestilt mig en god router i håb om det afhjælper problemet.

/Ronnie

Omdømme 2
Hej RonnieA.

Hold mig lige opdateret på hvordan det går !

Pft

/

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)