Problemer med Airport Time Capsule

Jeg har netop købt en Airport Time Capsule og tilsluttet mit modem (med ethernetkabel). Ved opstart blinker knappen gult, hvilket, ifølge manualen, betyder at der ikke er forbindelse til nettet.

Der er ikke problemer, hvis jeg tilslutter en computer med præcis samme kabel, så det er ikke et hardwareproblem. Jeg har kontaktet TDC, som informerer mig om at de ikke kan ændre i opsætningen fra centralen, da denne er låst. Det er min arbejdsplads, der betaler for min netforbindelse og de kører tilsyneladende med faste indstillinger, som ikke står til at ændre.

Er det her problemet ligger, eller er der en åbenlys fejl jeg ikke ser? Er der nogle smarte løsninger?

Målet er at få husets tre computere (en iMac og to MacBooks) til at have løbende trådløs backup og gerne at kunne printe trådløst på husets Canon printer, der ellers ikke understøtter dét.

Er der en venlig sjæl, der kan hjælpe?

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej Superpost.

Det kunne være at linjen evt. er låst på MAC adresse (Det er ikke sandsynligt, men...). Prøv at se om du har mulighed for at låne en anden router et eller andet sted (Evt. nabo?) og se om den kan få forbindelse, hvis den kan, er det højst sandsynlig din Time capsule der er galt med.

Hvis dette ikke er en option. så prøv at se om du evt. kan få en fejlmeddelse fra Timecapsulen. Jeg kender ikke Time capsule, så der kan jeg ike hjælpe dig. Jeg kender heller ikke brugerfladen på Time capsule, men gætter på den har en webside, hvor den kan sættes op, selvom der ikke er internet forbindelse, her kan du evt. se om den kommer med en fejlmeddelelse og google den medddelelse... (Men jeg er langt fra sikker.. Det er jo Apple, så brugeren skal ikke have noget at vide, i apples verden er sådan noget ikke vigtig... Men det kan ikke skade noget at prøve) Det er nok en god ide at gå ind på timecapsule via ledning. Sådan plejer man med rimelig sikkerhed at kunne opsætte routere. 

Det du gerne vil have hjælp til sidst i dit indlæg, kan jeg nok ikke hjælpe så meget med. Ved ikke engang om time capsule kan have en printer tilsluttet,eller hvordan.

Her er dog et par tips: Det med at have trådløse enheder tilsluttet. Hvis der er meget trafik fra en enhed (Netflix, Downloading, Streaming.. For den sags skyld backup) Så husk på at WiFi bliver dårligere jo flere der kommer på. Men der skal ikke mere end én enhed der tager meget trafik for at spærre for alle andre (Det er ikke sådan at hvis der er en på så er der 100% båndbredte, og hvis der er 2 så 50%, og 3 enheder får 33,333 % af båndbredten.) Ved WiFi har den enhed der sender ELLER modtager (Man kan ikke begge dele samtidig!) 100% af båndbredten. Når en enhed er færdig med at sende/modtage en pakke kan alle enheder så slås om at komme til igen. Så hvis der er en enhed der har meget trafik, så vil den spærre for alle andre. Og desuden falder hastighed med afstand, og antal væge det skal igennem. Husk også at alt der kan forstyre en radiosender/modtager forstyrer også WiFi. (Microovn. Startende køleskab osv.) Og husk senderen (Time Capsule) skal palceres højt, og frit, for bredste dækning (Dette gælder alle trådløse routere) ikke under sengen, inde i et skab, eller bag moster anas fine vase. Frit fremme og højt..

Venlig Hilsen

Brian

Hej

Du skal på din Mac søge efter Air-port værktøj. Det er her du kan opsætte og forhåbentlig se ding Time Capsule. Det er også her du har mulighed for manuelt at opsætte din TC.

Hvis du ikke ser den, så gør følgende i nævnte rækkefølge.

Sluk Router og TC. Tænd for TC og derefter Router. 

Hjælper det ikke, så lav en hard nulstilling/genstart af TCen. Du kan finde vejledning i brugermanualen til TC. Reset kanppan sidder ved strømkablet på TC til højre for. Tag strømkablet ud eller sluk på kontakt. Tryk ind med en blyant eller en clips samtidig med du tænder for TC. Hold reset inde indtil kontrollampen blinker hurtigt gult. Slip så reset knappen og afvent til den bliver grøn. Check på dit airport værktøj at den nu kan ses. Der akn forekomme et tal ud for TC i værktøjet. Det indikerer antal fejl.

Virker dette ikke, så er det nok noget med din router der er galt.

God fornøjelse.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P