Problem ved port forwarding

Kære TDC og andre,

Jeg forsøger lige pt. at forwarde en port for en server til et computerspil. Jeg har ændret min IP addresse fra dynamisk til statisk. Når jeg opretter en ny statisk tilslutning,  får fejlmeldingen "Static DHCP MAC address can't be the same as the Gateway MAC address.", og kan ikke få lov at åbne porten.

Hvad kan dette skyldes og kan det løses?

Bedste hilsner og tak,

Kristian

1 Kommentar

Hej LystfiskerK!

Er klar over, at jeg nok skriver til dig lidt sent.

Den måde jeg altid har haft port forwarded, er med DHCP sat til som altid, og så åbner du bare for porten på den IP som din enhed plejer at få - og hvis din enhed altid er opkoblet til netværket, burde det løse sig selv allerede det... Hvis du har brug for den IP som din PC har fået, igennem DHCP - så åbner du startmenuen, og trykker "kør" eller "run" og så åben programmet "cmd".. Herinde skriver du ipconfig /all -- og så burde du finde din lokale IP, som burde starte med 192.168.... noget bagefter. :-) Det er den IP du skal åbne porten på.

Hvis din enhed hopper af og på fra tid til tid, kan enhedens IP skifte, HVIS der velogmærket også er andre enheder der hopper af og på fra tid til tid, ellers burde IP'en være den samme!

Forsøg det!

Naefun

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)