problem med trådløs fra Samsung tab 2 til Linksys router

• Deltager
  • 2 kommentarer
Jeg kan ikke lave opkobling til min Linksys WRT 300N fra en tablet Samsung tab 2 ver. 7.0

Forbindelse ok men stopper ved "henter IP adresser".

til slut "netværket deaktiveret. Dårlig forbindelse" Dette selvom den sige i opkoblingen at signalet er meget stærkt.

Alle andre trådløse PCér, Iphones og IPAD har ok forbindelse til denne router.

Desuden virker denne Samsung tablet også på alle andre routere jeg itv. har koblet op på andre steder.

Er der nogen der har en god ide?

Hilsen

Ivan

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

jeg ved ikke så meget om de tablets.

Men - kan du evt. prøve at geninstallere den?

Det lyder til, at den ikke har helt fat i sine TCP/IP bindinger - når den får adgang til det trådløse netværk.

Noget andet kan være krypteringen af netværket. Hvis ikke din tablet understøtter den kryptereing som routeren har, vil du ikke kunne få en IP adresse.

Hilsen

Hej Patrick

Tak for svaret

Har prøvet at geninstallere routeren, men stadig samme problem

Har nu købt en ny router (D-link DIR655) og vil prøve om det hjælper

Desværre kom der et nyt problem med at jeg ikke kender brugernavn og password fra netværkesudbyderen (TDC). Er mere end 10 år siden og sidste brev fra TDC fra jan 2013 siger password ukendt.

Skal jeg kontakte supportafdelingen?

Med venlig hilsen

Ivan

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Ichr49/Ivan

Du bør ikke skulle bruge user/pass til noget hos TDC, hvis du sætter routeren i TDC modem?

Hvis du skulle bruge det, skulle du køre en løsning som hedder PPoE. Dette stoppede TDC (desværre?) med at bruge for mange år siden. Nu får du leveret din IP-Adresse direkte når modem synker op via DHCP - og ja, det er meget teknisk snak, du ikke behøver at forstå andet af, end at det bør virke uden brugernavn og kode (user/pass).

Jeg vil lige præcisere: Det var din tablet jeg mente du skulle geninstallere. Ikke router. Routeren kan som sådan ikke installeres på din tablet, den skal virke med trådløs, hvis den fungerer korrekt. Jeg vil igen skrive til dig: Jeg tror ikke det er din router det er galt med, men din tablet, som ikke fungerer helt som den skal?

Vil du forsøge at fortælle, hvordan din opsætning er hjemme, sådan vi kan hjælpe dig "rigtigt". Lige nu gætter jeg og det er sjældent succesfuldt Glad humørikon

Noget andet du kan prøve, er at tage din tablet med til et sted hvor der er trådløs som andre ved fungerer. Så logger du på der. Hvis det virker, så ved du at din tablet er ok - også har du ret, så skal du have opsat din router igen

God fornøjelse

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

Et bud kunne være at tage din tablet med ned til en TDC butik og spørger dem pænt om de ikke vil teste med deres trådløse netværk, så kan det også være der er en sød medarbejder der kan konstatere om det er tabletten eller netværket... Det er jo mange gange lidt nemmere at finde en fejl når man selv står med udstyret i hånden...
Uanset hvad jeg prøvede har det ikke været muligt at få tablet til at køre på Linksys routeren.

Tablet har været brugt mange andre steder med Wi-Fi og ingen problemer med at logge på.

Ligeledes ingen problemer med at logge på Linksys routeren fra andre medier.

Har nu købt en ny router (D-link) og så fungerer også tablet !

Tak for feedback (selvom fejlen ikke blev fundet). 

Med venlig hilsen

Ivan

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)