Problem - homebox falder hele tiden ud

Hej

Håber der snart kommer lidt hjælp. Har en tdc homebox der hele tiden ( nogle gange hver dag) enten mister forbindelsen til nettet eller bliver meget langsom . Har tidligere forespurgt ved tdc support som oplyser at linjen kører som den skal og det er bare fint det hele. Men nu er jeg ved at være så træt af det at jeg overvejer at skifte udbyder. (kan få bredbånd nord fiber). Er der nogen der har nogle ideer til hvad udfald kan skyldes

Det er en bredbåndslinje med 20/2 og det er ikke muligt at skrue op for hastigheden.  

20 Kommentarer

Hej

Jeg har tilsvarende problem, har en kobberløsning med 20/2 og der leveres ca 10-12 ned og 1,5 op, men pcèn falder ret tit ud også ved korte pauser i brug, desuden kan vores printer ikke køre trådløs via boxen, det er da skide irreterende at skulle kable op når man skal udskrive. Det er helt sikkert ikke pc èn der har fejl idet begge vore bærbare oplever problemet

Sidder også med samme problem, Homeboksen genstarter.

Dog er det kun dioden hvor jeg kan se om der er forbindelse til centralen og dioden "@" der falder ud..

Havde samme problem. Satte et 10 år gammelt ADSL modem fra Cybercity til istedet og min egen Linksys router og nu køre det perfekt.

Dan.
Hejsa,

Jeg har nøjagtig samme problem.

Jeg har tidligere haft en Telenor forbindelse som gjorde lidt af det samme og da hjalp det da de satte den ned til en 10/2 forbindelse i stedet.

Men jeg er godt nok ved at være træt at det. Jeg har nu skrevet til TDC for 3. gang og har endnu ikke fået noget svar.
Sidst jeg ringede fik jeg også bare at vide at der ikke var noget galt med linien....Nej det er der jo sjovt nok ikke lige på det pågældende tidspunkt, men så går der et par timer eller et døgn og så mister jeg forbindelsen igen.

Indtil igår havde jeg så også problemet med homeboxèn, jeg talte med Mathias hos tdc og han gav mig et link

http://tdc.dk/1025    gå ind på linket ogndsæt ip adressen 192.168.1.1 i søgefeldtet på din browser og tryk på enter. du kommer til et log in og i feldtet skriver du admin og lader det edete feldt være tomt tryk på log in

Din box har som standard kanal 6 og i programmet får du mulighed for at vælge en anden kanal med mindre støj eller trafik, de anbefalede kanaler er foruden 6 nr 1-3-11, jeg fandt ud af at signalet på kanal 11 var bedst for mig og jeg har idag ikke haft udfald og hurra min trådløse printer kører også

Husk at følge vejledning og download hjælpeværktøjet Inssid på siden, det vejleder hvor meget den enkelte kanal har i styrke, jo højere tal jo bedre. Bemærk at der kan gå nogle sekunder med at få forbindelse når der skiftes kanal 

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Det er vigtigt at skelne om det er homeboxen der ryger helt af netttet eller det er det trådløse signal der bare er ustabilt. Ryger den helt af nettet skal den helt klart fejlmeldes og evt sættes ned i hastighed. Med en opnået hastighed på f.eks. 12 ud af 20 vil den helt klart kører langt bedre ved at blive sat ned til 10 og nok også virke hurtigere end en presset 20 mb. Hvis linien presses for meget skal der hele tiden retransmiteres data pakker således at de samme at det måske tager 4 gange så lang tid at få de samme data. Sørg for at fejlmelde, der er ikke noget værrer end en ustabil linie og det SKAL naturligvis løses. Det sikreste er nu at ringe til vores hotline så er der direkte kontakt fremfor en mail. Glad humørikon

mvh

Jan

Hej Jan

Når jeg køber en 20/2 forbindelse, så forventer jeg da naturligvis at få 20 Mbit i download hastighed - Ved godt at det kan I ikke garantere men.... Kan ikke forstå hvorfor jeg så skal sætte hastigheden på min forbindelse ned????

Hvis jeg får 20 Mbit/s i dag, så sender I vel 20 til mig og så sfa. længden fra centralen og udstyr o.lign. bliver hastigheden lavere når den endelig kommer frem til pc'en. - Vil det samme ikke være tilfældet med en 10 Mbit/s forbindelse, således at når signalet endelig når pc'en så er vi ned på en 6-7 Mbit/s???

Det som der er flere der skriver i denne tråd, er at de har sat andet (og ældre) udstyr på og så kører det upåklageligt. Før jeg skiftede til HomeDuo (det skulle jeg fordi min nye arbejdsgiver betaler) havde jeg også blot et almindelig Internet/Telefoniabonnement på en gammel router med et skillefilter som første punkt i huset. Det virkede uden problemer både kablet og trådløst. Min hastighed er ikke blevet ændret, men jeg har nu fået homebox som, ligesom de andre, hele tiden falder ud.

Det virker da mærkeligt, at "nyt udstyr" fra medfører, at man så skal gå ned i kvalitet og oppetid?

I denne tid med smartphones, næsten udelukkende bærbare pc'ere, iPads mv. burde den trådløse forbindelse og det udstyr I sender ud til jeres kunder da virke uden problemer og uden nedbrud

Jeg kan kun give dig ret.

Jeg ser det alt for tit og desværre rigtig meget på TDC's udstyr, som jeg desværre også er presset til at bruge grundet firma aftalen.

Jeg oplevede det dog for nogle år siden hos Telenor, på min tidligere bopæl, det samme og der blev min 20 forbindelse, som jeg kun kunne udnytte de maks. 10-12 af, blev sat ned til 12-13 stykker og det hjalp gevaldig uden at jeg fik en dårligere hastighed end før.

Men jeg kan kun give dig ret i, at det er for dårligt at man sælger en 20/2 forbindelse uden at kunne leve op til det og i 2013 ikke kunne gøre det bedre, når jeg på min forrige forbindelse på min nuværende bopæl sagtens kunne trække op mod de 20, men nu ligger og roder rundt omkring de 10-11 stykker.

Selvom jeg arbejder som tech og support manager i et større software firma er det mig en gåde at det stadig er så svært at levere en ordentlig forbindelse.

Omdømme 2

Hejsa

Adsl er baseret på frekvenser. Kablet har en dæmpning som stiger i takt med afstand. Jo længere afstand jo mere falder den øverste del af det frekvensområde vi sender ud væk. Det betyder er "røret" bliver lidt mindre og derfor kan vi ikke lukke mere igennem end det kan bære. Er det 10 mb "røret" ud til dig kan bære jamen så er det 10 mb du får. Det handler ikke om hvor meget eller lidt der sendes ud, om vi så sender 100 mb ud til dig vil der stadig kun nå 10 frem. En flex linie skal netop sørge for at at der er en mulighed for at en kunde får så meget som overhovedet muligt. Min private linie kan jeg f.eks. også se at jeg har problemer med den høje del af det område der er til rådighed. En ADSL / VDSL er i øvrigt bygget sådan op at den første del af området bruges til upload fra kunden og resten bruges til download.

Puha, det blev lidt teknisk men håber ikke jeg tabte alle her Glad humørikon

mvh

Jan

Hej Jan

Jeg ser to issues i denne tråd

Hastighed og udfald

1. hastigheden - Tak for svaret - det kender vi jo alle, at jo længere der er fra centralen jo større risiko er der for at hastigheden falder.

2. Hvorfor falder Homebox'en hele tiden ud????? - Det burde jo være sidste nye teknologi???

Helt enig - lad os fokusere på hvorfor Homebox'en er så ustabil...

Det må være muligt at TDC på et tidspunkt indser at de har en "opgave" med udviklingen af det her ende-udstyr.

Har netop for 1,5 mdr. siden sået sat en VDSL-Homebox op - og siden har der kun været problemer. Jeg har en (helt ny) bærbar som slet ikke kan komme på trådløst, selvom andre enheder sagtens kan. Min helt nye HP-printer som skulle kunne tilsluttes wi-fi, falder konstant ud. Og selvom den er på det trådløse net - kan pc'erne ikke finde den...

Det er super ærgerligt at TDC ikke kan opgradere dette problem - og få gjort noget ved det...

Vi har netop også fået lagt fiberkabler under fortovet - som så mange andre - så jeg mener da bestemt det skulle være i TDC's interesse at melde noget konkret ud til deres kunder....

Humørikon frustreret

Ja jeg er helt klar over det med afstanden og kablerne osv. osv.
Det har jeg forståelse for, men som der bliver nævnt her så er det selve homebox'en der er issuet her.
Jeg har ingen problemer med at se TV, det er kun den tråsløse forbindelse der ryger, så hele issuet ligger i at de bokse i laver simpelthen er for ustabile.
Der er 3 andre på min arbejdsplads der har nøjagtig samme problem og det vi har til fællsed er homebox'en.

Jeg har også fået lagt fiber i jorden her over sommeren, så det ville være rart med en udmelding fra TDC om hvornår jeg så kan få lov til at bruge det Blinkende humørikon

Helt enig.

Har også problemer med wifi fra min homebox.

Signal svinger meget i styrke, og jeg kan f.eks ikke arbejde trådløst via VPN klient, fordi signalet svinger så meget at jeg bliver smidt af hele tiden.

Ud over at signalet svinger meget, så er det også uhyggeligt svagt. Har problemer med at bruge f.eks ipad ude på terrassen, eller i køkkenet, og det er ikke fordi vi bor i et kæmpe hus. Der er vel 5-6 meter fra Homeboxen til vores terrasse, og ingen betonvægge.

Omdømme 2

Hejsa

Trådløst er dybt afhængig af omgivelserne. Der findes steder hvor det dårligt rækker 5 m og så har jeg så lige haft en kunde det fik det monteret i stue etagen og havde fint signal på 2. sal (4 streger). Vi taler altså stadig 2,4 GHz som er meget anvendte af både bluetooth og trådløse telefoner. Boxen har så ikke 5 GHz som jo til gengæld har kortere rækkevidde men som så heller ikke er overfyldt. Endelig kan andre trådløse enheder smadre det trådløse enheder faktisk ødelægge signalet for andre tilsluttede enheder. Men det er altid en god idé at prøve at tjekke med inssider på pc eller mac for at tjekke op på om siignalet bliver forstyret af andre netværk.

mvh

Jan

Og hvordan / hvor checker man med insider?

Og så for god ordens skyld, så sidder jeg i samme rum sådan ca en halv meter fra boksen, når jeg bruge VPN klienten. Men bliver som skrevet nød til at bruge kabel.
Omdømme 2

Hejsa

Det er et program der via det trådløse netkort vil kunne vise i grafisk form hvad der findes af trådløse netvæk samt signal styrken på dit og evt. andre netværk. Herved vil man kunne se omdet kunne være en idé at skifte kanal. Ud over dette kan nogle netkort have udfordringer med wpa2 samt måden som homeboxen benytter muligheden for samtidig wpa og wpa2, her vil det være en god idé at sætte homeboxen til det ene eller det andet.

mvh

Jan

Ok så.
Så skal jeg lige have lidt hjælp.
Hvor finder jeg insider?
Og
Hvordan sætter man boksen til at vælge wpa eller wpa2, og er det ligemeget hvad man vælger?

Jørgen
Omdømme 2

Hejsa

Inssider  http://files.metageek.net/downloads/inSSIDer-installer.msi

Ændring af homeboxens kryptering er lidt forskellig om du har en version 2 eller 3.

Version 3 kendens nemmest ved at der er et rødt netværksstik og at strøm stikket er i midten når du kigger bag boksen. Men fælles er dog at du logger ind via din browser på http://192.168.1.1

Her vil du så skulle logge ind med brugernavn admin og ikke skrive noget i password. Resten er forskellig afhængig hvilken box du har.

mvh

Jan

Strømstikket sidder yderst til højre når man ser den bagfra.
Det må betyde at det er en version 2. Er version 3 mere stabil en version 2?
Har du en vejledning til min version 2 ?
har også ofte udfald på det trådæøse. Jeg har fået skiftet router, men problemet opstår stadig ofte.

Jeg har kørt programmet inSSIDer, og kan ikke se andre netværk.

Hørte en gang en forklaring fra TDC, at Apple's devices kan skabe problemer en gang i mellem, når de sender et signal tilbage til det trådløse netværk.

Hvis dette er tilfældet, burde TDC se og få fikset firmwaren i routeren, da jeg vil tro at mange af TDC's kunder ejer en iphone, ipad eller apple tv i hjemmet.

Jeg er bange for at løsningen er at investere i en trådløs router og slå wifi fra i TDC's router. Det brude ikke være sådan, da man betaler for det produkt i forvejen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)