Svar

Portforward via wifi

Jeg har sat en minecraft server op og portforwared, jeg kan få adgang til serveren via www ved brug af wired forbindelse, men ikke ved brug af wireless. 

Jeg har oplevet det en gang før med min gamle cisco, hvor man ikke kunne få adgang fra eget LAN - ud i byen og tilbage igen.

Her måtte jeg ændre i en cisco parameter, men hvordan får man adgang til cisco delen i TDC's Homebox?

icon

Bedste svar af ReneJensenDK 28 februar 2014, 18:07

Yep - loopback. Alle andre kan nå serveren udefra men ikke mig. Dvs. de ændringer jeg konstant laver kan jeg ikke se virke offentligt (udefra).

Det plejer cisco at kunne. (config-if)#loopback line

Er det muligt at telnet/ssh til TDC's router?

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +4
Jeg vil se om jeg kan svare , selvom det lyder lidt kryptisk, dit spørgsmål Glad humørikon

Portforward referer normalt kun til hvis du skal ind gennem en Router (feks. ude fra byen og ind). Hvis din server sider BAG en router nytter det ikke at portforwarde. I så tilfælde vil man tage direkte kontakt til Minecraft serveren, uden om routeren. Det er ikke alle routere der tillader, eller kan finde ud af, at lave et loop back ud i byen. (loop back: Kontakte dit interne netværk via din eksterne IP. )

Så vidt jeg ved er der ikke noget Cicsco udstyr i TDC router. Cisco er et firmanavn, ligesom D-Link, Netgear, eller Asus. Men det kan godt passe at en cisco Router ikke tillader, eller ikke kan finde ud af, loop back. Jeg har lige testet det på den Cicsco router vi har på arbejdet, og den tillader ikke loopback. Kan dog godt komme ind, hvis jeg ikke kommer inde fra bagsiden på routeren.

Hvis du ikke er hjemme, og vil have fat i din minecraft server, skal du bruge din ekstere IP (Kan findes ved at besøge http://myip.dk hjemmefra), og der skal de porte du bruger portforwaredes i routeren.. Hvis du derimod er hjemme bag din router skal du bruge den interne adresse på serveren (det er nok noget i retning af 192.168.1.xxx).

Yep - loopback. Alle andre kan nå serveren udefra men ikke mig. Dvs. de ændringer jeg konstant laver kan jeg ikke se virke offentligt (udefra).

Det plejer cisco at kunne. (config-if)#loopback line

Er det muligt at telnet/ssh til TDC's router?

Omdømme 5
Badge +4
Efter at have søgt lidt på Google, og forum, fandt jeg denne tråd: /t5/Bredb%C3%A5nd/IP-NAT-Loopback-p%C3%A5-Homebox/td-p/129403 Hvis du går til løsning, kan man læse at der er en midlertid løsning, så det kan være det kommer, muligheden for loopback. Men lige nu kan den ikke. løsning er fra 17/12 2013.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)