Portforward problemer / server opsætning

• Deltager
  • 1 kommentar
Hej alle.

Jeg er i gang med at sætte en server op. Den kører med Windows Home Server 2011, og jeg er røget ind i nogle problemer og håber at i kan hjælpe. Den har før kørt fint da jeg var kunde hos fullrate. Nu er jeg her hos TDC med et TDC duo abonnement. Mit problem er at TDC homebox ikke sætter serveren op automatisk, og jeg vil derfor selv lave noget portforward. Så hvad skal jeg skrive hvor.

Fra port. Til port. Hvilke numre skal jeg skrive her. Også omdirigerings port.

Ydermere forstår jeg følgende korrekt. At mac address er physical address" f4-6d-04-d9-xx-xx", og serverens ip address er IPv4 address "192.168.1.xx (preferred)" Dette er taget fra serveren.

Håber at i kan hjælpe.

Venlig hilsen Foyn.

2 Kommentarer

Hej Foyn,

Det er ret simplet at vidre stilleporte med en TDC HomeBox, bare gør følgende:

1. Åben en browser af ejet valg(Jeg bruger Google Chrome).

2. Indskriv i addrese feltet: 192.168.1.1.

3. Dernæst login på den side der frem kommer(Typisk brugernavn: Admin).

4. Tryk på "Avanceret opsætning ...".

5. Tryk på "LAN servere".

6. Hvis der allerede er nogle indstillinger her skal du ikke være bange, nogle programer indstiller automatisk. Gå helt ned i bunden af siden og tryk på ikonet ude i højre side, på samme linje vil der stå "Nyt punkt" i venstre side.

7. Udfyld felterne som følgende(Hvis du skal host en WebServer):

Servernavn: "Min hjemmeside server"(Bare så man selv ved det, bliver ikke vist andre steder).

Tilgang nægtet: "Ja"(Ja for aktiveret, Nej for deaktiveret).

Fra port: "80"(Hjemmeside porten).

Til port: "80"(Den har ikke ændret sig i mit interne netværk, ved større opsætninger vil denne blive praktisk, til andre ting...).

Protokol: "TCP"(TCP er den protokol de fleste ting skal bruge, hvis du ikke ved med dit program/server bare lav en med både TCP og UDP).

Omdorigerings port: "80"(Denne skal du slet ikke tænke på!).

Lokal IP adresse: "192.168.1.2"(Skriv din servers lokal ip, kan findes ved at åbne CMD på servern og skrive: ipconfig).

8. Tryk på "Anvend" og test om den virker fra evt. et externt netværk(Hvis du skal host noget ligende GameServers, hvor NAT Type skal brugs er TDC HomeBox noget Fuc**** lort...).

9. Nyd livet med mere viden... LOL Glad humørikon

Hilsen

Lasse Andersen - IT-ANSVARLIG

Jeg takker for svar. Jeg prøver det ad engang i morgen og skriver tilbage om jeg kan få det til at virke.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)