Port omdirigering virker ikke

Jeg har igennem noget tid forsøgt at åbne for nogle porte til blandt andet min Qnap nas, samt to IP kameraer, så jeg kan tilgå dem via internettet.

Men det ser ikke ud til at virke og jeg er lidt i tvivl om jeg gør det rigtigt.

2 IP kamera er nexus213wv

1 Qnap NAS er 469L

Jeg har fast WAN IP

Jeg har tildelt alle 3 elementer fast IP (ikke DHCP tildelte)

f.eks. 192.168.1.132, 192.168.1.173 og 192.168.1.175

Portene jeg vil åbne til er hhv 19080, 80 og 554

Et af eksemplerne er

Fra port 1054

Til port 1054

Omdir.port 554

IP .173

Andet eksempel

Fra port 19080

Til port 19080

Omdir.port 19080

Men det ser ikke ud til at virker.

Jeg har læst i en anden tråd at der er andre der har problemer med at lave port omdirigering til ikke DHCP tildelte adresser. Men nu er det det jeg vil gøre, så hvad gør jeg forkert?

5 Kommentarer

Du gør såmænd ikke noget forkert, men HomeBoxen er også på dette punkt defekt når den ikke kan forwarde porte til adresser den ikke selv har uddelt over DHCP. Da jeg kontaktede supporten fik jeg flere forskellige bananerhistorier om at nogle adresser var reserverede, men det virkede heller ikke at vælge nogle andre adresser.

Jeg fik den til at forwarde porte til en DHCP-uddelt adresse som jeg fik sat op som et statisk lease. Prøv at se om det ikke virker hvis du lader HomeBoxen dele IP'en ud via DHCP.

Fik port omdirigering til at virke på min NAS (havde for højt sikkerheds niveau) og så ved at lade NAS'en lave reglerne på routeren (det var dog de samme, som jeg tidligere havde lavet, men mit sikkerheds niveau på NAS'en var for højt(tillod kun IP adresser inden for egen LAN (192.168.x.y adresserne at kunne tilgå og det kommer jo aldrig til at virke)

Nu har jeg så kun et problem tilbagte og det er mine kablet nexus IP wifi kameraer. Mistænker at de blokerer på en eller anden måde, men kan ikke finde årsagen, har kontaktet sælger (dkkamera) som så må finde en løsning.

Hvis der er nogen der her på forumet har en løsning på dette problem, så må de meget gerne byde ind.

Ja så fik jeg også mine IP kameraer til at virke. Det var forkerte DNS adresser, der var årsagen. Google og TDC DNS adresser virker.
Hvad er adresserne til DNS google og TDC?

TDC DNS-Servere Primær DNS: ns3.tele.dk 194.239.134.83

Sekundær DNS: ns3.inet.tele.dk 193.162.153.164

Google DNS

Primær DNS: 8.8.8.8
Sekundær DNS: 8.8.4.4

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@