Port forwarding. virker ikke


Hej Allesammen og TDC, 

 Jeg har nogle gange forsøgt at åbne forskellige porte i Routeren (Homebox) ud fra følgende vejledning.

https://kundeservice.tdc.dk/bredbaand/arkiv/portaabning-i-tdc-homebox

 Alt ser ud til at gå fint, men når jeg forsøger at tilgå den "åbne i forhold til homebox" port, så får jeg at vide at den er lukket?

Er der nogen som har samme problem og port åbning i homebox.

/Lars

4 Kommentarer

Har du forsøgt at forwarde en port til en statisk adresse som ikke er tildelt via DHCP?

Det kan den defekte HomeBox desværre ikke. Den kan kun portforwarde til IP'er der er uddelt via DHCP. Den brokker sig heller ikke når man konfigurerer det, selv om det ikke virker efterfølgende.

Jeg ønsker mig internet-forbindelse uden HomeBox!

Hej, 

 Det virker desværre heller ikke med Statisk IP. 

 Jeg har forsøgt at genstarte router og pc, men den er stadig ikke åben. 

 Jeg venter indtil jeg overgår til Hiper (De levere en router som kan fungere som bridge)

/Lars

Hej

Det er jo præcis det jeg skriver - du skal forwarde til en IP uddelt via DHCP (det kan så godt være et statisk lease, men det skal være via DHCP). Det er helt klart en bug i HomeBoxen efter min mening. Det tog mig et par timer og en del bandeord at finde ud af.

Jeg var skiftet til Hiper eller gigabit.dk for længe siden hvis de kunne levere et TV-signal.

Mvh. Jacob

Jeg har også nu prøvet med DHCP Tildelte adresser, men uden held. 

Så må det ligge til min overflytning sker. 

Tak for gode input ellers!

/Lars

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)