Svar

Port forwarding. virker ikke

Vis første besked

35 Kommentarer

Omdømme 2
Kan I prøve at lave en netstat -b på hans maskine ? og se hvilken port programmet bruger ?

Hvordan ved du at porten du åbnede virker ?

/

bruge canyouseeme, sammen med de andre sider. og han er i helt andet hus.

Omdømme 2
Så må vi vel kunne konkludere at port forwarding virker - har du brugt wizarden til dine 2 porte du skal bruge  - ellers så prøv det og check igen med canyouseeme at de er åbne.

/

wizzarden kan kun åbne bestemte pote "den er forud indstillet" så måtte lave de 2 servere om så de kørte på 2 andre porte. har ellers tjekket hvad den gjorde, men ser ikke ud til der nogen forskel fra det den gjorde til det jeg gjorde.

Omdømme 2
Du har nu åbnet port 7777 og 25565 ? - så der i fra og til port står henholdsvis fra port 7777 til port 7777

og i næste - fra port 25565 til port 25565 ?

(for en sikkerheds skyld kan du åbne både TCP og UDP - dvs. du skal åbne hver port 2 gange - een med TCP og een med UDP)

Kan du checke at de kan ses udefra - (canyouseeme eller andet) ?

/

nej har i stedet åbent port 47624. med wizzard, og ja kan se den er åben udefra. Og  ja har gjort det med både tcp od udp

Omdømme 2
Du kan ikke bruge andre porte end dem programmerne (serverne) forventer.

Så igang med at rette port 47624 til 25565 - både TCP og UDP

Lav en ny med port 7777 også til TCP og UDP.

Test at du kan se dem udefra bagefter

/

Jeg kan selv ændre hvad porte de vil kører på, og det virker også med den port her nu.

Omdømme 2
Jamen de, der skal forbinde sig til dine servere bruger jo 7777 og 25565 - var det ikke det du startede med at skrive ? og er det ikke standard bukkit , minecraft og Terra porte ? - det tror jeg ikke du bare skal ændre uden du får bøvl med softwaren.

Men hvis det virker nu så er alt vel ok og port forwarding ok ihvertfald ? - så du kan lukke denne tråd ?

/

tror de fortrækker de porte, men nu bruger de andre og virker så o.0 men jov, Tak for hjælpen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)