Svar

Port forwarding. virker ikke

Hej, jeg har i længere tid prøvet at port forwarde min router, men intet ser ud til at virke. Jeg har fulgt deres guide trin for trin uden det virkede, har også set andres svar her inde uden held.

icon

Bedste svar af Helt 25 februar 2014, 23:29

Jamen de, der skal forbinde sig til dine servere bruger jo 7777 og 25565 - var det ikke det du startede med at skrive ? og er det ikke standard bukkit , minecraft og Terra porte ? - det tror jeg ikke du bare skal ændre uden du får bøvl med softwaren.

Men hvis det virker nu så er alt vel ok og port forwarding ok ihvertfald ? - så du kan lukke denne tråd ?

/

Se original

35 Kommentarer

• Flyttet indlæg til tråd med identisk indlæg. /MajaH
Hej, jeg har i længere tid prøvet at port forwarde min router, men intet ser ud til at virke. Jeg har fulgt deres guide trin for trin uden det virkede, har også set andres svar her inde uden held.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Helt har modtaget fra andre medlemmer.

Hej .

Hvad er det du skal forwarde ? har du en web server eller ?

/hilsen

Hej, jeg har prøvet at porte forwarde " 25565" og " 7777" begge porte brugt til at kører servers.

Omdømme 1

Har du sat faste ip adresser på dine server(e) ?  Jeg går ud fra det er til Minecraft og

som regel er det fordi man mangler at have en fast ipadresse man kan forwarde til - altså IKKE DHCP.

/

Minecraft serveren kører fast på min local, men den kan ikke fungere med en fast online på grund af det jeg bruger som server system. Den anden server kører med en fast og det virker ikke.

Omdømme 1

Hmmm den besked har jeg ikke helt fat i men...

Dine servere skal have en fast LAN ipadresse - sikkert noget i retning af 192.168.1.X  - dette kan du gøre enten i opsætningen af den enkelte PC under netværk, eller du kan gå ind i Homeboksen og se hvilke ipadresser de er tildelt via DHCP og derefter 'fastlåse' dem til den eller de PC'ere der nu er servere - så har de ALTID samme adresse.

Derefter skal du ind på Homeboksen under port forwarding (port omdirigering på dansk ) og oprette port 25565 som så skal (nederste linie) pege på den LAN ip adresse hvor serveren er - det samme skal du gøre for port 7777.

De der så skal benytte dig som server udefra skal så vide hvilken offentlig IP adresse du har evt brug dette link til dat finde den  http://www.whatismyip.com/ og den skal de så benytte når de skal i kontakt med din server udefra.

Så nå man skriver 'ekstern_ipadresse:25565' så fanger din HOmeboks dette og sender al kommunikation til din 'LAN ip adresse' som du har defineret.

/

Jeg har gjort dette. Men stadig ikke noget success.

Tak for hjælpen for resten

Omdømme 1

Og dine servere kører (programmerne forstås) ?

Hvilket styresystem kører du ?

Hvis det er windows  kan du risikere firewallen blokerer - har du prøvet at slå firewall fra - enten det er Windows, eller noget antivirus eet eller andet ?

Hvilken fejlmeddelelse får du/ i når i ikke kan få kontakt ?

/

Jeg kører windows 7. Serverne kører på bukkit og den anden et script. 

Jeg har prøvet at deaktivere alle antivirus, jeg har bullguard.

Serverne ser ikke engang der en der prøver at komme ind, jeg kan joine med min local. Men de kan ikke komme på med min ydre ip.  så de får kun " Couldn't find connection"

Omdømme 1

Jeg ved ikke hvad bukkit er  og heller ikke hvad du mener med et script ?

Når du skriver joine med min local hvad er det så ?

/

bukkit er en server til minecraft.

local er 192.168.x.xxx

og den kan jeg jone med, så ved det noget med porten eller ydre ip

Omdømme 1

local adressen (192.168xxx) må så være den du forwarder 25565 og 7777 til hvis begge dine servere ligger her.

Du kan evt. prøve at starte en kommando prompt i admin mode (så vidt jeg husker kan du i menuen vælge kommando promt og så højreklikke på den og vælge 'admin mode') og herinde taste 'netstat -b' og se om der er programmer der 'lytter' til de 2 porte - så ved du om serverne(programmerne) lytter på disse porte.

Jeg er ved at løbe tør for tid lige nu, men kigger ind senere og ser hvad der sker med dine servere og håber det lykkes for dig

/

Ved ikke hvad du mener med jeg kan se om de lytter. men har prøvet netstat og der er intet der kører med de porte jeg ønsker har ingen af servernes åbne lige nu.

Omdømme 1

De skal jo være startet for at du kan få forbindelse - de 'lytter' på de 2 port - og er de ikke startet får du ikke nogen respons - men 'ingen forbindelse'.

('lytter' er her at de venter på nogen vil kommunikere med dem på den port - programmerne vil hele tiden mens de er startet, checke om der er nogen der banker på på porten)

For at være sikker på de lytter på de porte du forventer kan man køre netstat -b og se om der 'lyttes'.

Du vil se ipadressen programmet(serveren) er på + porten og programnavnet på det program (server) der kører.

/

Har kørt dem begge samtidigt nu og en netstat men den viser ikke de to porte nogle steder overhovedet i neststatten

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

Kan du ikke prøve og sende din WAN IP adresse, altså den offentlige adresse i en privat besked? Så kan jeg teste...
Hej, jeg har selv testet portene og de er begget lukkede brugte " canyouseeme" og andre sider.

Omdømme 1

Hej renowden.

Hvis du har gjort som beskrevet i tdc's brugervejledninger og det der er skrevet  her så må der jo være noget galt med din Homeboks.

Det ville være en god ide evt. at lade Alexus teste dine porte - 'Canyouseemee' og andre er ikke nødvendigvis helt præcise - de finder ikke alle porte og måske netop ikke de høje af dem.

At du så heller ikke kan finde de åbne porte lokalt når serverne er startet op kunne godt få det til at se ud som om at dit setup er galt eet eller andet sted.

Jeg håber det lykkes for dig og hvis jeg kommer i tanke om eller finder noget du kan bruge skriver jeg til dig (jeg går ud fra du har læst beskrivelserne om server opsætning hos bukkit, Minecraft etc..)

/

Hej, jeg har dobblet checked opsætning og alt står som det skal. Har også dobbelt tjekkede opsætningen i boksen flere gange og alt ser rigtigt ud, men som nævnt tidliger brugere jeg bullguard antivirus kan det have noget med den at gøre?

Omdømme 1

Jeg mener du skrev du havde koblet den helt ud og prøvet uden resultat ?

Som jeg skrev tidligere så kan Windows egen firewall eller en Bullguards firewall godt blokere for dine porte men derfor skulle du stadigvæk nok kunne se ortene i en 'netstat -b'.

Evt. kunne du se om der står noget i en logfil fra Bullguard - måske kan loggen læses indefra Bullguard (det er mange år siden jeg har kigget  på Bullguard) men check det og igen se om du kan frakoble firewallen totalt - start en af dine servere og se om en 'netstat -b' giver dig noget nu.

Du kan ogsa checke system /sikkerheds / program log filerne fra windows - om ikke snadet så for at se om noget i setuppet giver lyd fra sig.

(og du har sat portforwarding til 'enabled' ?

/

Ja har prøvet at deaktivere alle firewalls uden forbindelse.

Og nej ingen af portene bliver vist i netstat -b

og hvor skal jeg tjekke om det er på henne ? 

Omdømme 1

Hmmm... Når du ikke kan se noget i en netstat tyder det altså på at du slet ikke får startet de programmer (servere) du tror.

-  starter du dem i et vindue der hele tiden er åbent på skærmen mens du laver en netstat i et andet vindue ?

- når du benytter netstat -b så vise den nemlig hvilke programmer der kører og hvilke porte de evt. lytter på.

så du skal også lige checke om bukkit eller hvad de hedder de programmer (servere) du starter -for at checke om de evt. venter på signal på en anden port

I Windows  kontrolpanelet -> system og sikkerhed -> logbog   kan du kigge lidt i de forskellige logs der bliver skrevet af windows -  det er bare en mulighed for at checke om der evt. er noget windows brokker sig over som kan have relevans til dit problem.

/

du skal nok lige vide at serveren kører i en batchfil. Men jeg har tripple tjekket nu og brugt en vens computer og hans kan sagtens komme igennem ( på et andet net) 

Omdømme 1

Batchfilen starter du og lader køre til du skriver stop eller noget - går jeg ud fra ?

Kan din vens computer komme gennem hvem og hvor - er det din router - (jeg går ud fra vi taler om en Homeboks - ikk'?) og hvor kommer han hen?

/

jov det sådan batchfilen kører. og han kan ikke komme igennem på min router, men jeg prøvede at bruge den wizzard der ligger I, og den port den åbnede virker.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)