Svar

Port forwarding - Homebox erhverv

Hej alle. Jeg er efterhånden det man godt kan kalde en "Gamer" og jeg sidder af den grund meget foran skærmen hver dag. Jeg har et lille problem som er rigtig træls og det har førhen kostet mig mange penge.

Sagen er den, at når jeg gerne vil spille med vennerne skal vi sige i Minecraft, skal jeg ind og portforwarde for det virker ordentligt, men nej..........

Tdc har nemlig valgt at sige, at siden vi har et erhversnet (det bliver betalt af min fars arbejde) må vi åbenbart ikke tilgå vores Homebox's konfiguration?!?!?!?

Det er ret irriterende, for det betyder at jeg bliver nødt til at købe en server hver gang jeg vil have noget at spille meget på, og jeg håber i kan se for jer, at det bliver ret dyrt i længden, i forhold til hvis jeg bare selv kunne lave en på min egen router.

Jeg har aldrig været ligefrem været begejstret for Tdc, vi har kun et 20/2 net og det er ikke ligefrem fordi jeg jubler over det når jeg uploader feks videoer til YouTube, men det er nu engang hvad der er. Men jeg forstår virkelig ikke hvorfor vi som erhverskunder skal have mindre rettigheder end privatkunder?!?!? I princippet er det jo det samme, bortset fra at det er arbejdet der betaler, og så mener i det er rimeligt at blokere GUI?!?! Jeg synes det er helt ude i hampen, og havde det ikke været fordi min far ikke vil betale for et andet net, havde jeg skiftet udbyder for længst.

Jeg er godt klar over, at jeg kan købe min egen router og slutte til, men jeg har lidt en mistanke om at de måske også vil cutte dens konfiguration, men hvad ved jeg, hvis det er hvad der skal til gør jeg det. Men vil lige høre om der var noget andet jeg kunne gøre Glad humørikon

Tak på forhånd Glad humørikon
icon

Bedste svar af Anonymous-Gamer 21 januar 2015, 23:36

H

Se original

8 Kommentarer

H
Hej

Hvis du har mulighed for at flytte hjemmefra, bestemmer du selv, hvad du vil bruge dine penge til, så det var måske en mulighed. Glad humørikon

Så længe du bor hos din far, er det ham der bestemmer, hvem han vil have som udbyder, og hvis han vælger at have arbejdsbetalt bredbånd, er det hans arbejdsgiver der suverent bestemmer, hvad de vil betale for. 

Prøv at få din far til at spørge it-supporten på hans arbejde om der er muligheder, som du og din far ikke kender til, Eller vent lidt, hvis en it-nørd her i forum foreslår noget andet. 

Jeg forstår godt at du kunne ønske dig bedre muligheder, for det kunne jeg også. En fiberforbindelse ligger lige uden for min hoveddør, men jeg har altså ikke råd til at få den linie etapleret, og jeg tror ikke at andre vil betale for mig. Desværre. 

Hej tak for dit svar Glad humørikon Jeg må nok leve med den "langsomme" forbindelse, eller selv begynde at bidrage med betalingen hvis vi skal have bedre net. Jeg har bare overvejet muligheden at købe min egen router og bruge den som den primære, også Homeboxen som modem, og hvis de ikke låser dens konfiguration også gør jeg det. Tror du det vil virke? Glad humørikon
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hvis det er arbejdsgiver betalt net, kan du IKKE ændre på konfiguration, da det er arbejdsgiver der ejer linjen. Derudover Kan Homeboks ikke kun være modem (F.eks. som Fullrates, der kan gå i Bridge mode (Modem) og man kan sætte sin egen router efter) Homeoxen kan kun være router. Men homebox kan dog, hvis du selv havde haft kontrol over homboxen, sætte en IP adresse til det, der kaldes for demilitarized zone. dvs. i teorien skulle man kunne få alle porte uden nogen filter, og man kunne tilslutte sin egen router på den IP. Det virker bare ikke for godt på en Homebox. Desuden kan man IKKE selv sætte det op på en arbejdsgiver betalt linje. Så her hjælper det ikke at sætte en egen router bagefter. For selvom du åbner porte i den router, vil de stadig være lukket af Homeboxen.

Den eneste måde at åbne porte på er ved at have en linje som du selv har kontrol over, og selv betaler. I sådan en situation kan man åbne porte i Homeboxen, og behøver ikke en ekstra router.

Tror du hvis jeg/han spørger sit arbejde. At vi evt kan få åbnet op for konfiguration hvis det er hans arbejde der kontakter Tdc? Glad humørikon
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Det kommer jo helt an på hvilken aftale firmaet har med TDC. Men du skal ikke regne med at det er jer der får lov til at ændre konfiguration, hvis det er en TDC erhverv linje. Hvis det er tilfældet vil det nok også koste et beløb for at åbne porte.

Tak for svarene alle sammen Glad humørikon Der går dog lige et par år endnu inden jeg flytter hjemmefra Glad humørikon. Tror jeg byder ind med at hjælpe til betalingen for internet da det er mig der bruger det mest og har et problem med det, der ligger en installeret fiber forbindelse ved vores hus, så måske var det en mulighed. Tak for alt hjælpen Glad humørikon
Hej igen Glad humørikon Jeg sad lige og så på nogle bredbåndspriser fra forskellige udbydere. Også kom jeg lige til at tænke på hvad det mon vil koste at få opgraderet mit net til en højere hastighed? Tror i det er muligt, at jeg kan få opgraderet forbindelsen via min fars arbejde, og i såfald hvor meget vil det mere koste dem? Hvis vi nu spurgte om et 30/5, jeg kan se det kun koster 9,- mere om måneden end det 20/2 vi har nu. Så ved ikke om det var en mulighed, det er i alt fald noget bedre end det jeg har nu. Glad humørikon 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)