Svar

Playmaker fra B&O kan ikke forbinde til Homebox Sagemcom

Jeg kan ikke tilslutte Playmaker trådløst til min alm. Homebox Duo router.

(Iphone, pc, Ipad, tv kan godt tilslutte Homebox)

Playmaker virker som AppleTV (bare med lyd), og der er ikke noget problem med Playmaker, hvis jeg sætter den op til en Iphone, der er indstillet til netdeling. Den fager Iphones trådløse net, og der kan afspilles fra fx Ipad via Iphonenet til Playmaker.

Men når jeg vælger TDCHomebox som net (og ja, er meget omhyggelig med at taste korrekt kode, efter at nettet er registreret), så får jeg en fejl fra Playmaker (Ipad der styrer opsætningen) om "Kontroller at Ipad/Playmaker er tilsluttet netværket". Så begynder Playmakeren at blinke orange, hvilket er en fejlmelding om, at den ikke har netforbindelse.

Det samme sker, hvis jeg prøver at tilslutte med netkabel direkte mellem Playmaker og Homebox.

Jeg har spurgt hos B&O helpdesk, men de kender ikke til problemer med Homebox og Playmaker (og den virker jo også med Iphone-net).

Det må være en opsætning i routeren der gør, at Playmaker afvises. Kan det evt. have noget med 2,4 / 5 Mhz opsætning?

Jeg har prøvet at gå ind på 192.168.1.1 for at tjekke opsætning her, men det hjælper mig ikke.

icon

Bedste svar af Larzbruhn 24 december 2014, 13:11

Problemet er løst :-)

Min kloge kærreste foreslog at reset´te routeren til fabriksindstillinger (med en kuglepen 15 sec i det lille hul på siden). Så kunne Playmaker forbinde!

Vi har tidligere haft problemer med laaaaaansomt internet og bla. haft en TDC-support til at "gøre noget", herunder omdøbe netnavnet. Måske er en ændret opsætning skyld i problemet.

Se original

1 Kommentar

Problemet er løst :-)

Min kloge kærreste foreslog at reset´te routeren til fabriksindstillinger (med en kuglepen 15 sec i det lille hul på siden). Så kunne Playmaker forbinde!

Vi har tidligere haft problemer med laaaaaansomt internet og bla. haft en TDC-support til at "gøre noget", herunder omdøbe netnavnet. Måske er en ændret opsætning skyld i problemet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)