ping fordoblet med 300%!!

på visse sider i tyskland er min ping steget fra 30-40 stykker til nu 130-200. Ved der er mindst 5 andre her i kbh der har samme problem. Det ser ud til fejlen også var der i 2012.. Nogen der ved hvad det kan skyldes....udvidet support var ikke til megen hjælp.

Når man tracer forbindelsen bliver den bounced rundt på telia.net og det har den aldrig gjort før.

Nogen der kan hjælpe???

9 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
hej ButtUglybug.

Først. jeg har indberettet dit indlæg i den 3 år gamle tråd du har oprettet, for at få den fjernet.. Man skriver ikke i så gamle tråde. man opretter en ny, som du har gjort her.

Derfter til dit problem. Du siger du har lange pingtider til tyskland på visse sider. Har du prøver at ping f.eks. "http://www.google.dk" eller "tv2. dk" eller andre sider, evt i tyskland (f.eks. ard.de, zdf.de el.lign)? hvis de virker med lave ping er det ikke nødvendigvis TDC der har et problem. Det kan være serveren du vil have kontakt til i tyskland der er optaget? Eller msåske linjen til den udbyder hvor serveren står der er dårlig? at den bliver bounced rundt, som du skriver, er meget normalt. det er alt efter hvilken vej der er mindst fyldt med data. Det bliver styret af div. backend routere o.lign, og det bliver gjort automatisk af netværket undervejs uden at mennesker blander sig.

Venlig hilsen

Brian

Hej Brian

Ja har pinget og dinget :-)

Nu er det ikke kun mig der har problemet..Kan se på serveren dernede at det drejer sig om ca. 10-15 stykker fra Dk (københavns området) der har samme problem...alle med tdc som udbyder....andre danske spillere, der har andre udbydere har ikke problemet, og da nogen af dem bruger jeres kabler bliver det lidt mystisk...så derfor mit spørgsmål. Og ja jeg er klar over proceduren med netværk.....er selv it nørd :-) Har bare ikke kunnet finde en forklaring på den her.

venlig hilsen 

BUB

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej igen BUB.

Nu du skriver du er IT nørd, så regner jeg med at du kører med trådet net (ledning) til din Spil maskine Glad humørikon. Har du kontrolleret din ledning for evt. fejl? så der ikke er skader på ledning? Er der andre enheder på nettet? Mobiltelefoner, andre computere, eller f.eks TV der tager meget båndbredte (Netflix, Torrent, updates osv.)? Har du haft TDC til at måle på din linje? (Jeg havde engang en fejl på linjen der kun kom somme tider, og så faldt ydelsen drastisk på linjen. Det viste sig at der var kommet vand i ledningen flere hundrede meter væk fra mig. Det var kun fordi de overvågede linjen at den fejl blev fundet, for da jeg ringede var der selvfølgelig ikke noget med linjen Glad humørikon )Så evt. ringe til TDC kundeservice og se om de kan se noget på din linje, evt. sætte en overvågning på.

Venlig Hilsen

Brian

Hej Brian

JA har checket både ledninger og andet godt. Har prøvet trådet og wi-fi ingen forskel.

Har også haft fat i tdc-support men de kunne ikke se noget....har haft en tekniker forbi for ikke længe siden der målte forbindelsen..(sidste gang de sagde der ikke var nogen fejl...meeen det var der jo   :-) 

Men tror faktisk jeg har fundet ud af hvorfor...ser ud til at vi her fra KBH ryger igennem telia.net på vej mod den server i tyskland, og der er en node, hos dem som er grund til fejlen. De første 3 hop er TDC, men så går den over telia.net 4 gange, og der ryger den i vejret på nr. 7 node, før den rammer den tyske server.

Og det er blevet værre de sidste dage.

((trace

6  ddf-b2-link.telia.net (213.155.135.95)  24.936 ms  24.979 ms  26.021 ms

7  myloc-ic-304654-ddf-b2.c.telia.net (62.115.38.122)  120.531 ms 119.428 ms  132.165 ms

8  ve556.ipcar.dus3.myloc.de (62.141.47.106)  136.910 ms  131.174 ms))

Så har skrevet til Telia og bedt om hjælp så må vi se om de gider hjælpe en "ikke" kunde.

Men tak for indsatsen :-)

BUB

Jeg kan bekræfte at det er den korrekte node med problemer du har fundet der. Har lige selv tracet 3 forskellige servers i tyskland der alle routes igennem den node og som alle har pings omkring 130ms.

Jeg er sikker på at TDC kan kontakte dem og meddele dem om fejlen så den kan blive rettet hurtigts muligt, så vi igen kan spille på tyske servers.

Omdømme 3

Badge +3
Hej Scarystuff

Hvis du vil være sikker på at TDC tager sig af det , er det en god ide at fejlmelde det til TDC, for som der står på forsiden oppe til højre: Citrat "Vores forum er til for, at kunder kan komme i tale med andre kunder. Hvis du har en fejlmelding eller et spørgsmål, som kun TDC kan svare på, skal du kontakte os direkte i stedet.." Citat slut. Hvis du ikke fejlmelder direkte til TDC , kan du ikke være sikker på at der sker noget.

Venlig Hilsen

Brian

Hi Scary og Brian

Godt lige at få det bekræftet Scary..nice:-), og Brian har jo fejlmeldt og talt med dem...men der var ikke rigtig hjælp at hente...har henvendt mig til myloc.de og nu må vi se....der er godt nok gået et stykke tid så prøver nok lige TDC igen igen. :-)

http://i.imgur.com/z9JP608.png Som I kan se, så er det vist Gamed!de servers der er ramt. Hvis man snakkede med admins på de servers og fortalte dem at folk fra DK som bruger TDC har så dårlig ping, så kunne de måske sige det videre til deres server host (Gamed!de) og få dem til at trække i trådene.

Omdømme 3

Badge +3
Lige for at rette dig lidt, Buttuglybug Glad humørikon. Jeg har ikke fejlmeldt til, eller snakket med TDC. Jeg skrev, at hvis der var problemer med linjen, skulle man fejlmelde direkte til TDC kundeservice, og ikke her i forum. Glad humørikon Her i furum er det kun Kunder der hjælper kunder. Vi har ikke mulighed for at "gå bag om " teknikken, og se hvad der evt. kunne være galt,eller snakke med dem der har Backend routerne.

Venlig Hilsen

Brian

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)