Philips Stremium Internet Radio

Hej Forum

Jeg har fået udskiftet min gamle sorte med den nye hvide homebox/router fra TDC. Hele familiens mobil telefoner, computere, tablets osv. forbinder helt perfekt med routeren, men jeg har 2 stk. PHILIPS STREMIUM N2900 internet radioer som overhoved ikke vil forbinde. Der var ingen problemer med den gamle homebox, men nu skriver de at de ikke kan finde DHCP serveren og jeg skal manuel give en IP adresse. Har prøvet at ændre firewallen i routeren, har prøvet at ændre sikkerheden til WEP. Selv WPS funktionen " tryk på routeren derefter radioen " virker ikke. Radioen virker fint hvis den får et kabel fra routeren. Ifølge Philips skulle radioen kunne klare alle de ny WPA/2 osv..

4 Kommentarer

Omdømme 4
Hej Strøbæk.

Den sorte Homebox sender kun på 2,4 GHz.

Din nye hvide sender på både 2,4,,,OG 5GHz.

Den står sikkert til at sende på 5 GHz,,og det kan ældre enheder ikke klare.

Du skal ind i opsætningen og sætte Homeboxen til at sende på begge frekvenser.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=34499

Hilsen Trumle.

Hej Trumle

Har nu prøvet at kalde mit 2.4 og 5GHz hver sit navn. Radioen finder 2,4GHz men vil stadig ikke koble på. Har været inde i routeren og slå WPS funktionen fra på 5GHz og kun have den på 2,4GHz for at tvinge radioen til at koble på den vej men ingen reaktion

M.v.h.

Strøbæk

Omdømme 4
Hej igen.

Nu er jeg ikke selv den lykkelige ejer af den hvide Homebox,så jeg kender ikke mulighederne for hele opsætningen.

Jeg kan se,at Philips ældre Stremium modeller halter langt bagefter mht. netkort:
Understøtter:
Trådløse forbindelser: Trådløst LAN (802.11g), Trådløst LAN (802.11b)

Her mangler helt bestemt wireless lan 802.11 b/g/n
Altså bogstavet /n --(som benyttes til streaming).

Hvis der i boksens menu er en mulighed for KUN at sende /n ,skal du ændre dette til b/g/n
Dit kort understøtter kun de 2 første muligheder.

Vi kan jo også håbe på lidt hjælp fra "En der har leget med opsætningen i Den Hvide boks".??

Hilsen Trumle.

Hej Trumle

Har forelagt Philips Hotline mit problem og de vil se på det og vende tilbage. Men ellers hvis andre har mulighed så hjælp modtages gerne Glad humørikon

Indtil vidre så tak Trumle

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P