Philips hjemmebiograf

• Deltager
  • 2 kommentarer
Vi har et Philips TV og købte et Philips hjemmebiogram lydanlæg for at få bedre lyd på. Består af højtaler og subwoofer. Vi har også en DVD tilsluttet. Ser TV via TDC Home Trio. 

Lydanlægget har fungeret fortrinligt indtil TDC for ikke så længe siden ændrede kanalerne til HD kanaler. Herefter har vi ikke kunnet høre lyd på lydanlægget.

Begge vores sønner som er IT kyndige har set på kabler og indstillinger, men har givet op. 

Er der nogen der kan hjælpe?

4 Kommentarer

Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig, men jeg havde samme problem med mit Philips TV. Der var ingen lyd på efter jeg fik en ny box. Jeg fik at vide hos support at de boxe de bruger kan have problemer med Philips produkter. Det kan så løses ved at sikre sig at boxen er slukket (på fjernbetjeningen) INDEN man tænder for TV'et, og først tænde boxen når TV skriver en meddelelse om "ingen signal". Så virker lyden. Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men det er da værd at prøve. Der er åbenbart noget med de der Philips produkter som boxen ikke rigtig kan med.

Omdømme 4

Uden model type/numre er det lidt svært at gætte årsagen.
MEN:
Mange Philips TV har flere HDMI indgange.
Sker overførsel af lyd med et enkelt HDMI kabel anvendes ofte en "HDMI-ARC" indgang.( IKKE en "ren" HDMI )
Tjek at de rigtige porte anvendes.
Indstillinger af lyd kan utilsigtet 0-stilles ved opdatering af Firmware/software.
Tjek lydindstillinger i menuen.
Eksempel:

http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/cpindex.pl?ctn=HTS3540/98&dct=QAC&faqview=1&refdisplay=X79_ARC_SETUP&refnr=0105700&scy=PK&slg=AEN

Du kan søge din egen model ud fra denne side.

Er hjemmebiografen forsynet med optisk stik kan et "Toslink-kabel" anvendes direkte fra TDC Digitalmodtageren.
Dette vil give flere muligheder med lyden ( surround sound osv.)
Et sådan kabel koster ikke mange kr.

Venlig hilsen
   Trumle.

Tak for forslaget. Desværre virker det tilsyneladende ikke. 

Tak for hjælpen. Vi prøver nok med et optisk kabel. Vores hjemmebiograf har stik til det.

TV= 5405H/12

Hjemmebiograf= HSB2313/12

DVD afspiller= DVP3850

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8