Svar

Parebonding

Hej TDC.

Jeg er en kunde som er blevet narret til at få trio med den overbevisning at jeg sagtens kunne køre tre tv og være på nettet.

Jeg har prøvet og fået mere kraft på linjen. Det var noget jeg selv skulle gøre for det kunne tdc jo ikke tænke at det ville være bedst til vores husstand.

Så har jeg hørt at man kan få parebonding, dvd man kobler lidt flere kabler sammen så skulle den få to linjer mod en.

Det er sådan at jeg har prøvet at snakke med tdc om dette, fik at vide at dette ikke kunne lade sig gøre da det var deres politik at hvis der stod at i det område ikke kunne lade sig gøre så kunne det ikke. Men det eneste TDC glemte er at lige til min hustand er det at der er blevet leveret to tdc bokse, hos dem står der kun en. Så var mit spørgsmål jo bare om de to ikke kunne kobles på til en så skulle der jo være flere ledninger ind til min husstand.

NEJ, NEJ, tro endlig ikke at det så kunne lade sig gøre. Fik at vide at hvis TDC skriver i deres papirer at det ikke kan så KAN DET IKKE.

Jeg ønsker kun at kunne få mere hastighed så jeg kan blive en gladere kunde.

At TDC ikke ved hvad de laver, ja det skulle man da tro. For det er da ikke mig der har været så fjollet at grave to bokse ind på min grund.

Så pas på når en sælger siger at du burde kunne trække dit tv signal og lidt mere til. Få en skriftlig garanti.

MVH

L L A

6400 Sønderborg

icon

Bedste svar af Ellingen 11 april 2015, 07:59

Jeg tror du overser noget meget vigtigt....

Pairbonding er IKKE et spørgsmål om at sætte to bokse op hos dig. Pairbonding kræver specielt udstyr i BEGGE ender af kablet....

Pairbonding er en ide der lyder godt på papiret - og der er forsøgt med teknikken rundt omkring. Men der har også vist sig uforudsete forhindringer. Derfor er der en del af de helt store spillere på markedet verden over, lidt tilbageholdende med at tilbyde teknologien. Og før man får nogle praktisk anvendelige løsninger, der vil fungere i langt de fleste tilfælde, skal man nok ikke sætte sinde forhåbninger for højt.

Se original

13 Kommentarer

Håber TDC vil svare på dette.Glad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej Frustreretkunde.

Jeg tror ikke du har læst indledningen her til foreum, den er her: /t5/Om-TDC-Forum/Velkommen-til-TDC-Forum/m-p/149717#M53. Her står der nederst.

Husk, at TDC ikke yder direkte support herinde

Dette er et kunde-til-kunde forum, og selvom vi hos TDC er til stede herinde, yder vi ikke direkte support eller hjælp. Har du akut brug for hjælp med dine TDC-produkter, skal du tage kontakt til vores support eller kundeservice: http://tdc.dk/kontakt

Det sagt, så det faktisk grunden til jeg IKKE har TDC  TV, og nok heller ikke får det. Nemlig at de tager båndbredte, og det er omkring 4 Mbit/sek. pr. standard kanal der ses. HD kanaler tager mere. Jeg har effektiv 8 Mbit ned, så det er lidt meget at skulle vinke farvel til halvdelen bare for at kunne se TV.

Pairbonding er ikke to bokse, med to ledninger. Der bliver brug 2 af de 3 ledere der normalt ligger i en standard telefonlinje til signal.  Normalt bruges kun 1 leder og jord/stel,O V eller hvad man nu vil kalde den sidste ledning....

Det du nok tænker på er Load balancing, eller i Cisco universet EtherChannel (Flere linje koblet sammen). Dette kræver så umidelbart en helt anden router der understøtter 2 linjer ind. En Homebox har kun et Modem/Wan linje ind. Så her kan du ikke lægge 2 linjer sammen. I princippet kan du dog godt betale for  linjer, og koble dem sammen med en router der kan det.

Hej Tak for info.

Men kundecervise kan ikke hjælpe. Dette er kun til info og hvis der nu skulle være at tdc tjekker deres forum så kunne der være der var en der kunne løsne op på deres regler.

Takker endnu engang, men i disse tider hvor der er flere og flere der ikke har fastnet så burde der jo være flere kobber ledninger fri til at kunne lade sig gøre.

Hilsen

Lars

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ellingen har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg tror du overser noget meget vigtigt....

Pairbonding er IKKE et spørgsmål om at sætte to bokse op hos dig. Pairbonding kræver specielt udstyr i BEGGE ender af kablet....

Pairbonding er en ide der lyder godt på papiret - og der er forsøgt med teknikken rundt omkring. Men der har også vist sig uforudsete forhindringer. Derfor er der en del af de helt store spillere på markedet verden over, lidt tilbageholdende med at tilbyde teknologien. Og før man får nogle praktisk anvendelige løsninger, der vil fungere i langt de fleste tilfælde, skal man nok ikke sætte sinde forhåbninger for højt.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Pairbonding kræver at der i forvejen er 2 sæt ledninger ind på adressen.

Samtidig skal der benyttes den hvide homebox som er forberedt til den slags.

Når kundeservice afviser muligheden er det udelukkende fordi at der på adressen kun er 1 sæt ledninger som er i forbindelse med centralen. Det er desværre i dag ikke muligt at få gravet op for at få flere forbindelse udelukkende med henblik på en højere hastighed. Pairbonding er teknologi vi KAN benytte hvis muligheden er til stede.

mvh

Jan

Hej jk44 / Jan.

Det er jo lige det der er TDC har lagt to ledninger ind til min ejndom, fejl eller hvorfor vides ikke. Men der de to og så kan jeg ikke forstå hvorfor det ikke kan lade sig gøre. Jeg har fået den hvide homeboks, da jeg fik tdc tv.

Det eneste jeg fik at vide var at der kun var en ledning ind til min ejndom, men det viser tdc egen tegninger at det ikke er sandt men der er to. Så fik jeg at vide at tcd central ikke var klar til dette..... ja jeg ved en del om tdc. Da jeg snakkede med tdc teknikkeren via tdc tv var der ikke noget problem. Det er sådan at når der er en oppe fra der har sagt nej, så er det nej. :-) Så jeg synes at tdc ikke tager deres kunder for seriøse, det er kun bundlinjen der tæller.

Men tak for info.

Lars

Omdømme 2

Hej

At der er 2 sæt ledninger ind på grunden er ikke det samme som at de begge er monteret i jorden.

Faktisk har de fleste husstande 2 sæt ledninger i det kabel der løber fra vejen og ind til huset.

mvh

Jan

Hej Jan.

Jeg har to sæt kabler ind til min ejndom som kommer fra hver deres ledning. Ifølge tdc's egen ledningsnet. Et sæt som kommer bag ind og et der kommer ind fra fronten af huset.

Samt med disse tider hvor der er flere og flere der frasiger sig fastnet så burde der jo være mere "kobber" tilrådigt.

Men sådan er det bare et tungt firma at danse med eller man kan bare lade være med at bruge dem, men det er jo dem der har monopolet på " kobber " så uanset hvilken udbyder der vil ind på dette marked så får man jo nok samme svar :-)

Hilsen Lars

Omdømme 2

Hej

Og her har du så årsagen til hvorfor du ikke kan få pairbonding

De 3 kabler skal følges således at de benytter samme fordeler og er rimelig ens i længde.

Ellers virker pairbonding nemlig ikke. Det er altså ikke bare at tage 2 sæt kabler og smide 2x signal på der skal være balance i signalet.

Jan

Hej

Tak for dette info, for det sagde de jo intet om.

Men så kunne man vel tilbyde at tdc tv var på den ene linje og tdc bredbånd var på den anden. Det eneste der så kræver er to bokse eller hvad ??

Eller kunne man jo bare dele to tv som master på hver deres "bokse" så burder der jo heller ikke være et problem. Men måske kan der ikke være to tdc bokse så tæt på hinanden, i disse tider :-) ( men så koster det vel to abonnementer, hvem har råd til dette  )

Tak for info.

hilsen Lars

Nu er dette forum et TDC produkt, så derfor SKAL der være mulighed for, at få hjælp fra TDC. Det med fra kunde til kunde, hjælper ikke altid. 

Omdømme 2

Hej

Sådan fungerer det desværre ikke man kan ikke dele et produkt op på 2 linier med hver sin router.

Pairbonding er så nyt at man har meget strenge regler for hvornå og hvordan man vil lave det.

Dette hænger sammen med at hvis man tager for let på det bliver det en meget dårlig oplevelse som kunde og samtidig en meget dyr fornøjelse for TDC.

Hvad angår hjælp fra TDC kan jeg for mit eget vedkommende fortælle at alt hvad jeg foretager mig her på forum er i min fritid. Det samme gør en del af mine kollegaer. Vi har kun meget få der via forum træder til i arbejdstiden, netop fordi det er tiltænkt at kunderne hjælper hinanden. Vil man i hurtig kontakt er det enten 70703030 eller vores facebook side https://www.facebook.com/tdc?fref=ts

mvh

Jan

Så må i ansætte personale, der kan styre et forum. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)