Svar

opsætning af zyxel wre2205 wi-fi extender

Hej Forum

Har netop købt zyxel wre2205 wi-fi extender, og har problemer med at sætte den op til min Homebox.

Iflg. manual kan WRE2205 konfigs ved enten

1) at bruge sync-knap på enheden samt på WIFI access punkt (min Homebox)

2) via netværks kabel og wizzard på WR2205 enhed.

Da TDC homebox ikke har en synk-knap, skal jeg bruge 2) -- men problemet er at jeg ikke kan "se" enheden selvom jeg kobler direkte til PC via kabel (har også prøvet med macbook). Jeg taster både URL og Ip adresse som angivet i manual, men intet vises (der vises netværksforbindelse v. kabelstik)

Nogen hjælp/forslag til opsætning af wr2205 ??

Tak

icon

Bedste svar af milak-63 24 januar 2014, 09:56

Hej Igen

Jeg har fundet en løsning.....

Som tidligere nævnt - kunne det være en defekt enhed da den havde været pakke ud hos butikken. Jeg fik byttet til en helt ny enhed.

Samme problem stadigvæk - kunne ikke connecte via sync-knapperne.

Ej heller kunne jeg logge på enheden med direkte kabel.

Jeg valgte at tænde Zyxel enheden - stand alone - dvs. den tænder som et alm wireless access point (som den også kan iflg. manualen)

Så kunne jeg "se" den via min PC som wireless access point - og logge på den wireless med den angivne ip-adresse.

Jeg fik så adgang til den indbygge wizard - og den virkede helt som beskrevet i manualen.

Dvs. i wizzard kommer mit TDC accesspunkt op som et muligt access punkt man kan vælge.

Vælg dette punkt - og gem konfig, og genstart. Nu er Zyxel "forsvundet" igen som wireless access point, og mine enheder "ser" kun mit normale TDC access point. På Zyxel enhed kan jeg via led-lys se at den er forbundet og sender data til TDC accesspoint.

... summasumarum - det virker nu

Bemærk at Wizard på Zyxel enheden er meget langsom der tager ½ og 1 minutter at vise/skifte skræmbilleder - genstartede flere gange fordi jeg troede den var gået i stå, men den er bare langsom.

Min vurdering af performance efter opsætningen er at det har hjulpet på antal enheder jeg kan tilslutte, men hastigheden af og til langsommere. Jeg skal også stadig genstarte Accesspoint, men kun 1-2 gange pr uge, hvor det før var 2-3 gange pr dag.

Ligesom andre skriver på Forum, ville det være meget fint hvis TDC ville skrive nogle generelle vejledninger eller anbefalinger til extenders. Selvom de ikke supportere specifikke løsninger, ville det virkelig være en hjælp istedet for at vi alle skal rode med vores egne løsninger.

Se original

12 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Der er en kanp til automatisk opsætning, på venstre side af Homeboxen.

Mvh

Kim

Tak Kim, havde ikke bemærket at knappen var en WSP.

Desværre har det ikke hjulpet.

Jeg har været inde i HomeBox og "activated" WSP knap, og derefter genstartet begge bokse, og trykket WSP synk på dem begge (adskillige gange)  - der skabes ikke en forbindelse :-(

...og jeg kan fortsat ikke få adgang til WRE2205 via kabel (for at bruge wizzard)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Hvis du har fulgt vejledningen der var med, kunne det tyde på at dimsen er defekt.

Mvh

Kim

tænker selv det samme (det så ud som om at enheden har været brugt/pakket ud tidligere)

har også prøvet "reset til factory default" på den for at sikre at den har en tom konfig

Jeg har nøjagtig det samme problem.. Så jeg hører gerne hvis du finder en løsning.
Hej Igen

Jeg har fundet en løsning.....

Som tidligere nævnt - kunne det være en defekt enhed da den havde været pakke ud hos butikken. Jeg fik byttet til en helt ny enhed.

Samme problem stadigvæk - kunne ikke connecte via sync-knapperne.

Ej heller kunne jeg logge på enheden med direkte kabel.

Jeg valgte at tænde Zyxel enheden - stand alone - dvs. den tænder som et alm wireless access point (som den også kan iflg. manualen)

Så kunne jeg "se" den via min PC som wireless access point - og logge på den wireless med den angivne ip-adresse.

Jeg fik så adgang til den indbygge wizard - og den virkede helt som beskrevet i manualen.

Dvs. i wizzard kommer mit TDC accesspunkt op som et muligt access punkt man kan vælge.

Vælg dette punkt - og gem konfig, og genstart. Nu er Zyxel "forsvundet" igen som wireless access point, og mine enheder "ser" kun mit normale TDC access point. På Zyxel enhed kan jeg via led-lys se at den er forbundet og sender data til TDC accesspoint.

... summasumarum - det virker nu

Bemærk at Wizard på Zyxel enheden er meget langsom der tager ½ og 1 minutter at vise/skifte skræmbilleder - genstartede flere gange fordi jeg troede den var gået i stå, men den er bare langsom.

Min vurdering af performance efter opsætningen er at det har hjulpet på antal enheder jeg kan tilslutte, men hastigheden af og til langsommere. Jeg skal også stadig genstarte Accesspoint, men kun 1-2 gange pr uge, hvor det før var 2-3 gange pr dag.

Ligesom andre skriver på Forum, ville det være meget fint hvis TDC ville skrive nogle generelle vejledninger eller anbefalinger til extenders. Selvom de ikke supportere specifikke løsninger, ville det virkelig være en hjælp istedet for at vi alle skal rode med vores egne løsninger.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

hvis jeg var dig ville jeg prøve, for experimentets skyld, at slukke wifi i homeboxen og kun have zyxel boksen som access point og et lan kabel fra den til en af de 4 lan porte på homeboxen, og måske se på at sætte zyxel access pointet i midten af huset.

Det gør ikke noget at der er et forholdsvis langt lan kabel mellem homeboxen og zyxel boksen, homeboxen har gbit lan og det har zyxel boksen nok også, men selv om den ikke har gbit lan, vil forbindelsen være 10 gange bedre end når den skal repeate via wifi, som jo kan forstyrres af alt muligt andet elektronik, især trådløse fastnettelefoner, og mikroovne der ikke er skræmet godt nok.

jeg og mange har nemlig oplevet at homeboxen ikke er jordens bedste hvad angår wifi, og er det netværk som du forlænger i forvejen ikke super stabilt, så bliver det jo heller ikke bedre af at sætte et led mere på som dataen skal gennem...

Da jeg kun havde homeboxens wifi var det ikke muligt at sidde i den anden ende af huset og bruge wifi (~20 meter fra router) nu med et access point (Apple Airport Extreme) placeret ca midt i huset kan jeg fange netværket i en radius af ~20 meter uden for huset, og også få en fornuftig hastighed.

sidst men ikke midst vil jeg anbefale at du henter det program der hedder inSSIder (http://www.inssider.com) (der er en 3 dags prøve, nederst på siden)(det var engang gratis) det kan scanne dit nabolag for netværks der er og hvilke kanaler de ligger på og så kan du se hvilken kanal der er mindst brugt og vælge den, det mindsker forstyrrelserne fra naboernes trådløse netværk og gør derved dit mere stabilt.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alexsus har modtaget fra andre medlemmer.

Kan se at den Zyxel extender du har anskaffet har en 100mbit lan port, som også er godt nok i de fleste tilfælde... men det ville nok være bedst med et rigtig access point der også har lidt bedre hardware for optimal forbindelse...

Jeg siger tak - fulgte Milak -63's råd, og vupti

Omdømme 2

Husk at vælg et svar som løsning på problemet, så kan andre med samme problem nemt se hvad der kunne løse problemet
tak for information, jeg er enig i dine betragtninger. Dog ønsker jeg netop ikke at trække ekstra/flere kabler igennem huset. Alternativt har jeg senere set at man kan købe extendere der virker over el-kablerne i huset.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)