Opsætning af netgear wifi extender ?

Hej 

Har en ældre extender som jeg aldrig er lykkes med at installerer ... en Netgear WPN802 v2.

Som jeg forstår det skal jeg ind i settings på HomeBox'en og herefter i settings på extender ... er der nogle der kan hjælpe med hvor og hvilke ting der skal indtastes ?

Har forsøgt at lede efter andre indlæg men ikke fundet nogen med disse oplysninger så al hjælp er værdsat ?

På forhånd tak

First time extender

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Problemo802

Det du har fat  i der er IKKE en extender, det er et Accesspoint. dvs. Den SKAL have en kablet forbindelse ind, som den laver om til trådløs (WiFi) Det er i princippet en trådløs router, uden ruter funkitionerne. Så for at få glæde af den skal der et Ethernetkabel cat 5, eller bedre til, længde afhænger af hvor du vil placere accesspointet. Derefter sætter du i den ene ende i en af de gule porte på Homeboksen, derefter sætter du den anden ende ind i det tilsvarende (Men sorte) stik på dit Netgear Accesspoint. Derefter sætter du det op i følge manualen. Her er linket til supportsiden fra Netgear med manualer, desværre findes der kun en engelsk side: http://support.netgear.com/product/WPN802v2

Venlig Hilsen

Brian

Hej Brian

Tusind tak fordi du har sendt mig dit svar.

Jeg har forinden mit indlæg været forbi det link som du så venligt henviser til, men jeg har svært ved at gennemskue hvad der skal til for at connect min HomeBox med Netgear Accesspoint sådan at forstå at Accesspoint ikke er afhængig af kabelforbindelse men alene er connected med Homebox via WIFI og som sådan kan stille hvor jeg vil.

For nærværende har jeg ændret navn fra Netgear på Accesspoint til eget og ligeledes ændret settings så Accesspoint er sikret med password.

Har ligeledes ingen problemer med at være på nettet via Accesspoint fra min Mac eller Mobil for nærværende men vil jo gerne have en opsætning hvor der ikke er kabelforbindelse med mellem HomeBox og Accesspoint ;-)

Skal der ændres nogle settings i Homebox manuelt da min Netgear Accesspoint (kva alder) ikke har det der vist hedder WPS som jeg forstår er en function der automatisk hjælper sådan en som mig ?

Har du nogen erfaring med ændring af settings i Netgear hører jeg ligeledes gerne om det da jeg ikke ved hvad jeg skal taste af info'er og hvor (synes ikke det fremgår tydeligt i manual for en som mig) i settings for at jeg for den til at connect trådløst med Homebox ?

In case du ved hvordan jeg får disse info'er fra Homebox eller hvor jeg kan finde disse som skal bruges til at fikse settings på Accesspoint korrekt hører jeg gerne herom ?

Håber du kan hjælpe mig lidt videre.

Hilsen

Problemo802

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BrianHHansen har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Problemo802

Som jeg skrev i forrige indlæg. Det Accesspoint som du har der, kan IKKE kontakte Homebox trådløst den SKAL have en Ledning til Homebox. Hvis du vil have en dims der kan udvide dit WiFi, skal du have fat i en extender (Se f.eks. her: http://www.edbpriser.dk/Search/General.aspx?q=wifi%20range%20extender). Dette er ikke en løsning jeg anbefaler, tværtimod, WiFi er ALTID den dårligste løsning når man vil have netforbindelse, især når det f.eks. skal bruges til streaming/Download. Dit accesspoint er lidt bedre, idet den tråds alt har ledning lidt af vejen.

Hilsen

Brian

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)