Svar

Opdateringer

• Guide
  • 26 kommentarer
På min proceslinie har jeg et ikon der gult som fortæller at der er opdateringer klar til at blive installeret.

Dette gør jeg så og får denne oplysning:

Installerer Windows Værktøj til fjernelse af skadelig software - sept. 2013 /KB890830)

Dette ikon bliver ved med at komme, hvilket er meget irriterende.........

Kan jeg kun få dette væk ved at køre en scanning af hele computeren, og hvordan gør jeg det?

Jeg har TDC-Sikkerhedspakken.

p.f.t

icon

Bedste svar af muddi 9 oktober 2013, 21:48

Hej PeterA.

Så lykkedes det efter flere omgange at få fejlen væk.

Tak for hjælpen.

Se original

14 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints whome har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Prøv først at køre dette MS tool:

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/What-is-the-System-Update-Readiness-Tool

Det vil tjekke dit system for evt. fejl - Husk at download den rigtige version    Blinkende humørikon

Se om det hjalp   ?

Jeg har Windows XP, så jeg desværre ikke bruge dit forslag. 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Mit bedste gæt er at du ikke har fået installeret Service Pack 3 til XP.

Læs evt. på http://support.microsoft.com/kb/322389/da

I det øvrigt skal du være opmærksom på at Microsoft stopper med supporten på Windows XP den 8/4 - 2014. Derefter kommer der ikke flere sikkerhedsopdateringer, og XP bliver at betragte som et usikkert operativsystem at køre videre med.

Så måske var det i virkeligheden tid til en ny computer? :-)

Vh

Peter

Hej Peter.

Jeg har Service Pack 3 til XP, og er klar over den med opdateringerne. 

Min PC er fra 2006 så selvfølgelig har jeg overvejet at anskaffe en ny.

Har tit overvejet det, men er i tvivl om hvilket PC jeg skal købe, og er godt klar over at tiden ikke er til stationær, men det er jeg mest stemt for. Har også en bærbar, men har det bedst med den stationære.

Tak for svar, men blev desværre ikke så meget klogere. Glad humørikon

Omdømme 1

Da Windows ikke opdaterer XP mere, gør de sikkert heller ikke noget for at rette evt. fejl, så jeg vil foreslå at du skjuler opdateringen på denne måde->

"Vis tilgængelige opdateringer, fjern vingebenet ved opdateringen, klik på + tegnet ved opdateringen, sæt vingeben i feltet vis ikke denne opdatering igen"

Da du har sikkerhedspakken er du godt dækket ind                      Blinkende humørikon

Hej Whome.

Lyder fint, men hvordan kommer jeg ind til dette? 

Har været i System

Automatiske opdateringer

Det er jo nok ikke dette du mener??

Omdømme 1

Tæt på - Det er kontrolpanel - Automatiske opdateringer , Vis Opdaterings Oversigt.

Der får du muligheden for at skjule/deaktivere den.

Ok, efter automatiske opdateringer, kommer der ingen - vis Opdaterings Oversigt.

Altså er det lidt svært at rette, men tak for hjælpen. :-)

Omdømme 1

Du har ret               Blinkende humørikon

Det skal være - "Gennemse Opdateringsoversigten", som vist her:

http://www.evernote.com/shard/s341/sh/86b92f89-7ddc-431b-b8ff-7eaff0d69a9d/8ab9993d78df63433027b347ec060f9d

O.k. tak, den får jeg også.

Tak for hjælpen, blev desværre ikke så meget klogere.

Kan ikke sætte "løst tråd" på, da mit problem jo ikke er løst. Trist humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Sandsynligvis er der så en fejl i en af de opdateringer der allerede er hentet.

Det kan nogle gange ordnes via et Fix-It værktøj fra Microsoft.

Prøv med:

http://support.microsoft.com/mats/windows_update/da

Vh

Peter

Hej PeterA.

Så lykkedes det efter flere omgange at få fejlen væk.

Tak for hjælpen.

Nu har jeg så desværre fået et andet problem, hvilket er kommet efter jeg har fået rettet fejlen fra før, nemlig at PC'en er blevet utrolig sløv til at starte op, hvis den da overhovedet vil det.

Har en fornemmelse af, at det er Outlook der "blokerer" på en eller anden måde. 

TDC Sikkerhedspakke kommer med en meddelelse hver gang, at Outlook prøver at "genere".

Nogen der har et bud på hvad jeg skal gøre, for at løse dette problem.

Omdømme 3

Badge +1
Jeg vil gerne fortælle hvad jeg ville gøre..... Men om det er en rigtig løsning for dig må du jo selv vurdere :-) Det var den løsning jeg selv brugte for år tilbage.

Jeg ville oprette en Gmail. Så ville jeg en sidste gang logge ind på postserveren, og sætte den op til at sende alle mails videre til din Gmail-konto. De mails du vil gemme sender du så til dig selv igen - og ellers sletter du så Outlook.

Om 2-3 år er du så færdig med at give alle din nye mailadresse - og den gamle vil uddø stille og roligt.

Til gengæld skal du aldrig mere  bekymre dig om at sætte postsystemer op - og du har adgang til alt, bare du har adgang til nettet. Du får også 10 Gb plads til dine mails og mulighed for at sende betydelig større vedhæftede filer.

Vh

Peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)