Op til 100/30 Mbit fra TDC... Hvornår?

Hejsa. Jeg har læst at os TDC kunder snart vil få bedre internet med op til 100/30 mbit i kobbernettet.

TDC har oplyst, at selskabet forventer at udbygge kobbernettet, så mere end 400.000 slutbrugere ved udgangen af 2015 vil være inden for 400 meter fra et gadeskab, som er kravet for at opnå de 100 Mbit/s download og op til 30 Mbit/s upload.

Læs mere: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=10404&zoneid=5#ixzz2qjYbdXOX

Hvordan finder man ud af hvornår, og om en selv kan få denne mulighed?

Skal lige siges jeg bor på landet og har super godt internet 40/10 Mbit, men kan ikke finde ud af i artiklen, hvilke 400.000 danske der er tale om.

Nogen der ved om TDC laver en funktion til at tjekke det på deres hjemmeside ligesom man kan tjekke for fejl, og hvornår TDC vil oplyse om prisen? Glad humørikon

7 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +1
Nu er jeg jo godt nok ikke fra TDC..... :-)

Men normalt er det sådan, at når et firma som TDC kommer med sådan en udmelding, så baserer den sig på nogle samle-tal fra kunde-databasen.

Derfra er der stadig meget langt til en detaljeret planlægning, som kan vise hvornår den enkelte kunde kan benytte de nye muligheder.

Tit er udbygningen også styret af et element af tilfældigheder. Forstået på den måde, at hvis nu et gadeskab står af pga. en skade eller alder, så vil man jo straks installere den nye teknik, frem for at genetablere med gammel teknik.

Der kommer ganske givet til at gå en rum tid med at installere den nødvendige infrastruktur, men det vil sandsynligvis ikke være klart særlig længe i forvejen hvilke områder der vil blive opgraderet hvornår.

Vh

Peter

Omdømme 3
Hej

Du kan se alle DSLAM i drift, og alle nye varselde DSLAM her: (DSLAM=Gadeskab/Fremskudt central)
https://wholesale.tdc.dk/wholesale/produkter/aftaler/Sider/dslam.aspx

Hejsa og tak for svarene. Kan desværre ikke åbne tingene som linket henviser til, men det lyder til at gå ret lang tid inden det kommer til at ske :-(
Omdømme 1
Hej Frederik

Linket fra Lars, virker hos mig - både ved brug af ie11 og ved brug af chrome.

Omdømme 3
Badge +1
hej The-New-user-2 (fredirk)

kan godt hjælpe dig-men !!!!!!!!!! det mest logiste var nok at sende en (pm) til Patrick, som er rigtig god til disse problemer,sorry?Humørikon griner højt

Omdømme 3
Linkede henviser til Excel filer - har du ikke Office, eller andet installeret der kan åbne det, kan du åbne dem online via http://www.viewdocsonline.com/

Omdømme 3
Hvis jeg var dig ville jeg tage en kop kaffe og en morfar på sofaen, det er nemlig det TDC gør...

Siden 19/7-2013 har mit lokale gade skab stået til at skulle opgraderes til et nyt FIP (Fremskud Indkoblings Punkt) så hele kvateret skulle være i stand til at få min. 40/10mbit, men en gang om måneden har de rykket etableringsdatoen til den næste måde, og sådan har det stået på til nu hvor sidste nyt er den 14/2-2014, men om det så holder stik denne gang er jo svært at vide, men om ikke andet så ved jeg hvor skabet er og kan nemt se om de er gået igang med at pille ved det. (der er pt klistret reklamer over døren som skal fjernes før den kan åbnes, så det er nemt at se om der er nogle der har været det inde)

Så hvis du overhoved kan finde en varsling om et nyt FIP eller FC i dit område så skal du ikke tage den etableringsdato der står for gode vare... 

Og en side note, de 100/40mbit er inden for 400meter fra et FIP/FC og kræver vectoring, en meget ny støjreducerings tekonologi der kun lige er blevet færdig udviklet, det er Alcatel-Lucent der har udviklet det.

TDC har lige afsluttet et forsøg i jylland uden for århus med 21 kunder så tror der går et lille års tid inden det bliver en betillings vare hos dem, da de jo først lige skal havde alle test resultaterne gennemgået og set at det nu også kan betale sig for dem...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)