Øget hastighed til alle!. Men det er måske kun til nye kunder?

• i56
  • Deltager
  • 3 kommentarer
Jeg har i mange år haft en hastighed på 6-15/1, (men betaler for 20/1). Nu læser jeg, at alle kunder med Trio har en pakke med 20/2. Det er måske noget man selv skal opdage, og gøre opmærksom på, for at man får det.

Jeg er ellers tilmeldt en "service", der skulle gøre, at jeg bliver kontaktet jævnligt med henblik på en optimering af abonnementerne. Da det var mere end et år siden, jeg sidst havde hørt fra TDC, kontaktede jeg dem selv, med henblik på en optimering.

Jeg havde et ønske om at få besparelser på den samlede regning, og derfor blev Viasat-pakken slettet. Desuden blev der foretaget en ændring af tre mobilabbonomenter. Det sidste skulle medføre at datamængden blev sat op fra 1Gb til 3Gb.

Da jeg modtog den efterfølgende regning, var udgifterne STEGET væsentligt og hvad angår mobildata, er det sat NED til 500Mb.

Men for første gang har jeg oplevet at en ændring blev gennemført uden at det var nødvendigt med opfølgende henvendelser. Viasat-pakken blev lukket omgående. Jeg troede ellers, at det var fast rutine hos TDC, at jeg, for at få gennemført en ændring, først skulle bestille den, derefter reagere på bekræftelsen, for at fortælle, at det ikke var dét, jeg havde bestilt og når der så ikke var sket ændringer i løbet af en uges tid kontakte TDC igen, for at få ændringen gennemført. Sådan plejer det at være Humørikon frustreret

En anden bruger mener, at problemerne opstod da Regeringen solgte TDC til et amerikansk selskab. Det kan jo være, at de glemte at sælge serviceafdelingen med. Det bliver spændende at se, om der sker det samme med DONG, som Regeringen nu er ved at sælge Trist humørikon

P.s: Jeg prøvede lige at køre stavekontrollen her. Det er måske meget beskrivende, at stavekontrollen ikke kender "TDC".

3 Kommentarer

jeg ringede ind til TDC den anden dag for at opsige min viasat pakke og fik af vide jeg ku få boostet mit net til 30/5 så det kan godt være du lige skal gribe fat i dem Meget glad humørikon

dog ved jeg ikke hvor langt væk fra din central du bor da det har rigtig meget at sige mht vDSL

Prøvede at ringe igår, da TDC stadig ikke har svaret på min henvendelse om at de skal kontakte mig.
Det var total fiasko for TDC. Først fik jeg besked om, at der var 35 minutters ventetid. Ti sekunder senere, at jeg nu var #1 i køen, og efter yderligere 8 sekunder, havde jeg forbindelse.
Tilsyneladende er de kompetente supportere blevet udskiftet med uuddannede studentermedhjælpere (ikke med edb eller teknik som speciale).
At få medarbejderen til at forstå, at jeg gerne ville have hævet begrænsningen på 1 Mbit op til de annoncerede 2, som linen sagtens kan klare uden problemer, udløste gang på gang svaret: "Men jeg kan ikke se, at der skulle være fejl på linjen".
Det spørgsmål måtte jeg derfor opgive. Jeg forsøgte dernæst at få en forklaring på, hvorfor min upload-hastighed over en længere periode med kun én aktivitet på linjen, viste en gennemsnitlig hastighed på kun 5 kbit. Så sprang bomben! Hun må være blondine. Svaret var: "Det ved jeg ikke noget om. Jeg tror du skal prøve at henvende dig til en edb-kyndig."
Jeg var måløs. Jeg har været i branchen som både programmør og teknikker siden 1984. Jeg kunne kun sige tak for "hjælpen", og afbryde samtalen.
I dag blev jeg ringet op af tdc's klageafdeling. Efter kun 16 dages ventetid.
Hende jeg talte med, var ikke meget for at indrømme det, men måtte til sidst indrømme, at jeg skulle opsige mit abonnement, og tegne et nyt, hvis jeg ville have samme hastighed som nye kunder, på trods af at jeg betaler det samme.

Med hensyn til, at jeg havde fået mindre mobilitet, end jeg var blevet lovet, kunne de ikke tage sig af en klage, da det var mere end 14 dage efter ordredatoen (det tager mindst 16 dage at få svar på en klage).
Sådan slipper Tdc for at behandle klager.

Det er nok den dårligste kundebehandling, jeg har været ude for. Efter at en undersøgelse har vist, at alle udbyderne yder dårlig kundeservice, har TDC tilsyneladende tilsluttet sig et princip, der går ud på, at det hele drejer sig om at skaffe nye kunder, uden hensyn til bestående kunder. Hvis der er kunder, som ikke er tilfredse, kan de bare flytte. De andre udbydere er lige så dårlige som TDC, så de kommer nok tilbage, eller også får vi nogle af de andres kunder.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)