Office 365 adgang er ikke god på TDC forbindelser

Hej Forum.

Jeg oplever på flere TDC forbindelser at adgangen til Office 365 ikke er specielt god.

Jeg kan hos flere af vores kunder som jeg hjælper med at komme på Office 365 se at der ofte er over 15 hops i traceroute før man rammer sin destination og at forsinkelserne ofte er høj (+45ms). Dette er på fiberforbindelser med 100Mbit..... 

Jeg kan se at TDC ikke har en peering aftale direkte med Microsoft. Da TDC både er den største ISP i danmark og selv sælger Office 365 kunne det give god mening at en sådan blev indgået.

Som et alternativ til at TDC selv sender trafikken til Microsoft (uden en egentlig peering aftale) kan TDC (muligvis?) benytte en af de peering parners de allerede har, som så har en direkte peering aftale med Microsoft. Her kan nævnes AMS-IX (Amsterdam Internet Exchange) eller Netnod Stockholm.

I det firma som jeg selv arbejder har vi ikke internet hos TDC men en anden udbyber (skal ikke lave reklame for det i dette forum) men til sammenligning er der 8 hops og en forsinkelse på ca. 15ms til Office 365. 

Dette har en meget stor betydning for vores kunder at dette kommer til at fungere tilfredsstillende. Alternativet er at kunderne kan blive nødt til at skifte til en ISP som kan route trafiken til Office 365 bedre end der der opleves nu.

Med venlig hilsen

Thomas Nielsen

Ingen kommentarer

Ingen kommentarer

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$