Ny TDC Homebox - Kan ikke forbinde til 5ghz kanalen

Hej

Jeg modtog i dag en ny TDC Homebox (Hvid), der bør kunne sende dual channel 2.4 og 5ghz WiFi. Jeg har sat den til, og den har ingen problemer med at forbinde til internettet, eller sende standard 2.4ghz WiFi ud. Men jeg ser ingen 5 ghz kanal.

Dette er mærkligt, da mit netkort (TP-link TL-wdn4800) godt kan tage 5ghz og jeg kan sågar se naboens! Inde i GUI'en siger routeren at den sender 5ghz på fuld drøn, men jeg kan ikke se noget. Med undtagelse af nogle få gange hvor der popper små glimt af SSID'en frem i mine scans, hvorefter jeg så ikke kan forbinde..

Er der nogle tricks til at opsætte 5ghz på TDC Homeboxen?

Mvh Niels

7 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Niels.

Fejlen skal nok findes på din pc,og indstillingen af dit netkort.
Hent nyeste driver,og tjek alle punkter.

http://www.tp-link.com/en/support/download/?model=TL-WDN4800&version=V1

Vær også opmærksom på,at 5Ghz har kortere rækkevidde end 2,4Ghz
Placeringen af Homeboksen i forhold til din pc er altså endnu vigtigere ved 5 Ghz end ved 2,4.

Venlig hilsen
Trumle.

Tak for svaret Trumle.

Jeg har undersøgt driveren på mit netkort, og det er eftersigende den nyeste jeg har.

Med hensyn til rækkevidden, så har jeg fundet ud af at SSID'en på mit 5ghz-stream bliver synlig for mit netkort hver gang jeg skifter SSID'en - men kun i en kort periode, dog med næsten fuld signalstyrke (står ca. 10 meter væk i fugleflugt).

MEN, når jeg så prøver at connecte, kan jeg ikke få lov (jeg kan ikke engang skrive password), og SSID'en forsvinder fra min oversigt igen. Jeg synes det lugter lidt af et router-problem, da jeg fint kan se min nabos.

Mvh

Prøv at skifte kanal i Homeboxen, måske er det naboens trådløse signal eller noget andet trådløst udstyr i nærheden, der forstyrrer.

jeg har samme problem, har lige fået boksen i dag. Der er nogle i min familie der kan komme på 5ghz , men på min computer og nogles andre kan vi ikke. Kan godt komme på 2ghz, men vil gerne på 5ghz.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Trumle har modtaget fra andre medlemmer.

Hej jensen3211

For at kunne benytte 5 Ghz kræves der et "Dual-band" netkort i komputeren.
Denne standard er forholdsvis ny,og ikke anvendt i ældre pc.Mange nyere har det heller ikke.

Er det bærbare,hvor det kan volde problemer med udskiftning,kan løsningen være en USB-adapter.

Eks.
http://www.pricerunner.dk/pl/117-2769926/Netvaerkskort/ASUS-USB-N53-Sammenlign-Priser

Hvis 2,4 Ghz kører uden problemer mht. støj ,vil det kun være en fordel at skifte til 5 Ghz,hvis

det oftest skal anvendes til streaming af video o.l.
Rækkevidden ved 5 Ghz er også noget kortere end ved 2,4.( hvis du har langt mellem enhederne)

Venlig hilsen
    Trumle.

Jeg overvejer at få fat på en nye HomeBox. Ved du hvad modelnavnet er på den du har...det lader til at det er en af de helt nye. Jeg ved ikke om der er forskel på den hvide og sorte (bortset fra farven :-), men hvis jeg bestiller en nye vil det være cool at have et modelnavn at gå efter.

På forhånd tak og held og lykke med dine udfordringer med din box

Mvh

Jesper Ernst

Hej Prøv at taste mac adressen på det, som skal på 5Ghz ind i homeboxen under SSID 5 Ghz, som findes under trådløst netværk. Mvh Vivi

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)