Svar

Ny internetforbindelse fra TDC

Hej

Jeg overvejer at få internet fra TDC derhjemme. Jeg har et orange TDC ledning i min lejlighed, der inkluderer både et parsnoet kabel og en optisk fiber (multimode, tror jeg). Jeg skal ikke have TV/telefon — kun internetadgang.

Hvilke muligheder har jeg? Er der kun bredbånd 20Mbit/s? Er der muligt at få internet gennem fiber og hvad koster det?

Jeg har også et par tekniske spørgsmål:

1. Får jeg en privat eller en offentlig IP adresse?
2. Hvis den er offentlig, er der mulighed at få en fast IP adresse?
3. Er der nogen blokering af specifik trafik som fx TCP port 25, bittorrent trafik, adgang til nogle "problematiske" webside (ThePirateBay) el.lign.?
4. Er der en mulighed for IPv6?

På forhånd tak! Glad humørikon

Mvh Depswa

icon

Bedste svar af J_rgenL 12 september 2013, 10:43

Hej depswa

Det er lidt forskelligt hvad vi kan levere i forskellige dele af landet pt. Så jeg vil anbefale at du kontakter vores kundeservice på 70703030. De kan fortælle, hvad du kan få.

Angående de tekniske spørgsmål:

1. Du får som udgangspunkt 2 dynamiske IP adresser

2. Der er mulighed for en fast IP adresse, men mod mer betaling.

3. Port 25 er blokeret, men hvis du har valgt fast IP adresse, kan du få den åbnet. Alle andre porte er som standard åbne. TDC har spærret mod trafik fra de websites, som retten har pålagt os eller andre teleudbydere at blokere.

4. Det er pt. ikke muligt at få en IPv6 adresse.

Hilsen JørgenL

Se original

2 Kommentarer

Hej depswa

Det er lidt forskelligt hvad vi kan levere i forskellige dele af landet pt. Så jeg vil anbefale at du kontakter vores kundeservice på 70703030. De kan fortælle, hvad du kan få.

Angående de tekniske spørgsmål:

1. Du får som udgangspunkt 2 dynamiske IP adresser

2. Der er mulighed for en fast IP adresse, men mod mer betaling.

3. Port 25 er blokeret, men hvis du har valgt fast IP adresse, kan du få den åbnet. Alle andre porte er som standard åbne. TDC har spærret mod trafik fra de websites, som retten har pålagt os eller andre teleudbydere at blokere.

4. Det er pt. ikke muligt at få en IPv6 adresse.

Hilsen JørgenL

Tusinde tak for svarene, JørgenL!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)