Ny computer, begrænset adgang

• Deltager
  • 1 kommentar
Jeg købte har investeret i en ny bærbar, med Windows 8 installeret.

Jeg skal så have den på nettet, via mit trådløse netværk og det fungerer da næsten også. Men jeg har det problem, at den med jævne mellemrum - cirka hvert kvarter - "hopper af".

Når jeg kigger på signal-indikatoren, viser den 2-3 "pinde" hvor min gamle HP altid viste fuldt skrald på signalet. Når den "hopper af" viser den en fin lille trekant nede ved signal-indikatoren - og forbindelsen står som "Begrænset adgang"...

Så kører jeg en fejlfinding - og i mange tilfælde finder den ingen fejl - men alene det er nok til at genoprette forbindelsen. I andre tilfælde anbefaler den, at jeg tjekker kablerne men de sidder altså godt nok i...

Det skal siges, at jeg ikke sidder mere end 4 meter fra routeren.

Som sagt, kan det i nogle tilfælde være nok at køre en fejlfinding, men det er jo hamrende belastende at skulle gøre det hvert kvarter... Andre med samme problem, eller med forslag til en løsning?

Thomas

3 Kommentarer

Omdømme 2
Hej                

Du skriver ->

"I andre tilfælde anbefaler den, at jeg tjekker kablerne men de sidder altså godt nok i..."

Samtidig med -> " via mit trådløse netværk"

Det kunne godt lyde som om begge forbindelser er tilsluttet.

Hvis det er tilfældet, så deaktiver den ene forbindelse. Se om det hjalp  ?

Nå, jeg beklager min lidt kringlede formulering hehe...

Det jeg mente var, at computerens hjælpecenter skriver, at jeg skal tjekke om strøm- og netkablet fra væggen og til routeren er sat ordentlig i.

Jeg kan godt se, hvordan det kunne misforståes - så for en god ordens skyld har jeg kun en trådløs router. Meget glad humørikon

Omdømme 3
Hej qp300

Du skriver at din gamle bærbar har fuld signal og din nye kun har 2-3 "pinde" det kunne tyde på at din nye bærbar enten er designet "forkert" hvad angår antennen til det trådløse netkort eller er defekt.

Mange bærbare pcer har antenner til wifi og bluetooth liggende rundt i kanten af skræmen, og hvordan de gør det, altså kaviletet af antenne kablet og andet hardware der til, svinger alt efter hvilken "hylde" de tager fra (hvor dyrt produktet er). Det betyder at nogle bærbare pcer oplever god forbindelse og andre ikke gør...

Hvis du har, eller kan låne et trådløst netkort, eks et til USB så kan du teste om det modtager bedre og om det eventuelt er en løsning på problemet. 

Du kan også se om der er kommet nogle nye drivere til det trådløse netkort på producenten af din bærbars hjemmeside og så håbe på det er en software fejl. Hvis det ikke er en software fejl så kan det være din pc er defekt, eks en dårlig forbindelse eller fejl produktion, og så kan du prøve og reklamere over den hvis der stadigvæk er reklamations ret/garantin tilbage.

Eventuelt så tag det med ned i buttikken hvor den er købt og sammenlign med en udstillings model og se om de modtager lige godt/dårligt og på den måde udeluk om det er en defekt udgave du har...

VH 

Alex

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)