"No IP for NAT" problemer med Dlink DIR655 og TDC Homebox


Hej TDC Forum

Jeg har lige fået ny TDC Homebox, da den gamle jeg havde sådan cirka var af ældste model. Den nye boks virker uden problemer. Jeg har koblet min egen Dlink DIR 655 router på TDC boksen vha TDC's egen guide: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25180

Jeg har sat min Dlink router op på IP adressen 192.168.1.2 og deaktiveret DHCP-serveren, og selvfølgelig forbundet begge routere vha. LAN portene, alt er efter kunstens regler. Jeg har endda gentagende gange lavet factory reset på både TDC homebox og Dlink routeren, men uden forskel.

Mit problem:

Internettet bliver utroligt ustabilt når Dlink routeren er forbundet TDC homebox'en, så ustabilt at husets netværksudstyr jævnligt taber forbindelsen, så går der 2-3 minutter og alt udstyr er online igen, så kan der gå 10-15 minutter før udstyret taber forbindelsen igen. Jeg har tjekket TDC routerens firewall log hvor i følgende står:

No IP for NAT - connections may fail [repeated 4 times, last time on Jul 29 12:43:24 2013]

First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.14:49855->199.47.217.174:443 on ethoa1

begge fejl optræder mange gange i logfilen, dog har jeg læst her på forum at nederst fejl er ganske normal. Altså må det være "No IP for NAT"-fejlen der er mit egentlige problem?

så vidt jeg kan læse, opstår fejlen når Homeboxens buffer (af en art?) fyldes, hvordan undgår jeg denne fejl, hvilken indstilling skal jeg aktivere el. deaktivere i min(e) router(e) for at undgå at få den fejl...

afslutningsvis kan jeg lige fortælle at jeg har prøvet en anden router forbundet til tdc's homebox præcis som Dlink'en er forbundet (og konfigueret nu), denne router (netgear) havde ingen problemer, alt fungerede som det skulle, og jeg fik ingen "No IP for NAT"-fejl i TDC routeren.

Jeg går ud fra at det er en lusket indstilling enten i TDC homebox eller i min Dlink router der skal pilles ved, for at undgå fejlen, men hvor er lige den indstilling og hvad skal jeg lede efter?

på forhånd tak for hjælpen Blinkende humørikon

2 Kommentarer

Hej JohannesTN

Jeg håber, du har fået løst problemet. Men ellers bider jeg mærke i at du ikke havde problemer, når du satte en Netgear router til efter TDC Homebox'en.

Jeg vil derfor foreslå at du checker Dlinks forum. Måske skal der gøres noget specielt i Dlinken, hvis den skal sættes efter en anden router.

Hilsen JørgenL

Hej Johannes,

Blot for sikkerheds skyld check lige at dine netværk devices (router, Homebox, switch) kører det samme setup på 100 Mbit full duplex og ikke auto sense på portene. Det er ikke altid at forskellige fabrikanter kan finde ud af at sætte dette rigtigt hvis Auto-sense er brugt.

Hilsen,

Filip

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)